mag, استایل زنانه, استایل مردانه

استایل با جوراب و روش های مختلف ست کردن

استایل با جوراب

استایل با جوراب و ست کردن جورابا با لباسا و کفشای دیگه همیشه جذابه! البته اگه اهل استایل کردن باشید احتمالا خودتون یه سری ایده دربارش دارین. اگه هم ندارین که هیچ اشکالی نداره ما این مقاله رو آماده کردیم برای شما و می خوایم یه سری ایده و توضیحات در مورد استایل کردن و در واقع ست کردن جوراب با لباس و کفش و اکسسوری در اختیارتون بذاریم.
وقتی صحبت از استایل میشه چند تا نکته کلیدی میاد وسط که باید اونارو در نظر بگیرید؛

1. مورد اول اینکه دونستن کد لباس برای مراسمی که تو اون شرکت می کنین مهمه. مثلا اگه قراره تو یه رویداد رسمی شرکت کنین باید مطابق همون مراسم لباس بپوشین. یا مثلا برای رویداد معمولی تر آزادی عمل بیشتری تو انتخاب استایل تون دارین.
2. نکته بعدی که باید در نظر بگیرین اینه که می خواین چه پیامی رو با پوشش و استایل تون منتقل کنین!

البته اینم یادتون باشه که وقتی نوبت به انتخاب جوراب می رسه هیچ قانون سخت گیرانه ای وجود نداره. با این حال یه سری دستورالعمل وجود داره که باید اونارو در نظر بگیرین. مثلا جایی که قراره برید رو در نظر بگیرین، اگه که یه رویداد رسمیه بهتره به رنگای ملایم تری مثل قهوه ای یا خاکستری فکر کنین. اگه قراره یه دورهمی معمولی و دوستانه برید می تونید کاملا رنگی و فان پیش برید. فقط حواستون باشه که خواهشا جوراباتون تمیز و بدون سوراخ باشن!!!

اگه هم می خواین بدونین چرا جوراب بو میگیرد؟ ما جوابش رو براتون آماده کردیم. کافیه با یه کلیک برید سراغش.

خب دیگه بریم درباره این روش ها صحبت کنیم.

 

استایل با جوراب

 

 1- استایل با جوراب بلند در ایران

جوراب ساق بلند رنگی یه روش عالی برای استایل دادن به لباس شما هستن بدون اینکه لازم باشه حساسیتی تو انتخاب پیرهن، دامن یا شلوار داشته باشین . جورابای رنگی ساق بلند یه راه فان و سرگرم کننده برای اضافه کردن رنگ به استایل تون هستن. این جورابا که به اسم رنگین کمونی هم شناخته میشن با هر رنگ کفشی و حتی با ساده ترین لباسا هم به خوبی ست میشن. مخصوصا اگه جزء اون دسته از آدمایی هستین که تو تمام طول روز از رنگای محافظه کارانه مثل مشکی یا سرمه ای استفاده می کنین، استفاده از این نوع جورابا با رنگای روشن یه استایل خیلی جذابی میسازن. پیشنهاد می کنیم تو کمد لباساتون یه سری جوراب رنگی داشته باشین چون حتما به دردتون می خوره. یا حتی اگه آدم جسوری هستین می تونید جوراب لنگه به لنگه بپوشین!

 

استایل با جوراب ساق بلند

 

2- جورابایی بپوشید که با لباستون هماهنگ باشه

فکر کنید چقدر می تونه شیک و بامزه باشه وقتیکه جوراب تون رو با کل لباساتون ست کنید نه؟! خیلی راحت می تونید این استایل با جوراب رو انجام بدین، ما بهتون یاد میدیم، خیلی ساده ست. دفعه بعد که میرید جوراب بخرید، چند تا جوراب مناسب لباساتون هم انتخاب کنید. حتما دارید به این فکر می کنید که من به اندازه کافی جوراب دارم، ولی وقتی بخواین جورابتون رو با لباساتون ست کنید بعد یه مدت متوجه میشین که چقدر جورابای کمی دارین؛ از ما گفتن! حالا شما فکر کن بتونید چند جفت از این جورابارو با یه دست لباس ست کنید؛ همینقد اقتصادی و شیک. آها اینم اضافه کنم تا یادم نرفته که وقتی جوراباتون از زیر دامن یا کفشاتون بیرون میزنن توجه بقیه رو به خودشون جلب میکنن. مطمئنم که وقتی تو جمع باشین و جوراب فانتزی و خاص بپوشین آدما به این نکته توجه می کنن. ما عاشق این هستیم که طرفدارامون با پوشیدن جوراب السوان دلیلی برای خوشحالی تو طول روز دارن و توجه هارو به خودشون جلب می کنن. امیدواریم از تست کردن مدلای جدید جورابامون و ست کردنشون با لباسای دیگه کیف کنید. ما تقریبا زود به زود طرحای جدید جوراب تولید می کنیم. حتما دنبالمون کنید تا ازشون جا نمونید.

 

استایل با جوراب

 

3. برید سراغ جورابای فانتزی و نامتعارف

وقتی نوبت به انتخاب جوراب می رسه الگوها و رنگای فانتزی یه راه عالی برای استایل کردن با لباسا هستن. منظور ما تو اینجا از لباس، هر لباسیه واقعا هررر لباسی! از لباسای رسمی و استاندارد ( کت و شلوارای اداری) گرفته تا لباسای غیررسمی (تیشرت و شلوار و دامن). همه چیز بستگی به این داره که می خواین جوراباتون در مورد شما چی بگن. یه جوراب خال خالی سیاه و سفید میگه که شما دوست دارین ظاهری شیک و به یاد موندنی داشته باشین. درحالیکه طرحای رنگین کمونی نشون دهنده نشاط و رنگی بودن و شیطون بودن شما هستن. اگه می خواین برای سر کار یا رفتن به یه شام نسبتا رسمی آماده بشین، پیشنهاد می کنم سراغ جورابای طرح داری که نسبتا رنگ و طرح ساده ای دارن برید. اما اگه به یه دورهمی صمیمی یا یه رستوران با دوستای نزدیک تون دعوت شدین، راحت باشین و برید سراغ جورابای رنگ روشن یا حتی طرح های خارج از عرف! چرا که نه؛ تنها قانون اینجا لذت بردنه. والا جدی میگم هیچ قانون خاصی درمورد جوراب وجود نداره مهم اینه که حس شادی بهتون بده. حتما یه سری به جوراب فانتزی زنانه السوان بزنید.

 

یکی از سوالایی که اغلب پرسیده میشه اینه که آقا اصلا جوراب بپوشیم یا نه؟ برای جوابش یه سر به مقاله ما بزنید.

 

استایل با جوراب فانتزی

 

4. جوراباتون رو با بقیه اکسسوری هاتون ست کنین

هر لباسی که دوست دارید رو بپوشید و حالا این سری جوراباتونو با اکسسوری هاتون مثل کفش و کمربند هماهنگ کنید. یه جفت جوراب راه راه پر رنگ رو با یه کمربند چرم براق و لباس کلاسیک ست کنید. هماهنگ شدن رنگا به معنی هم رنگ بودن همه لباسا نیست. سعی کنید از رنگا و تناژهای مکمل شون استفاده کنید. نتیجه یه جفت جوراب و کفش شیکه که بدون داشتن رنگای جیغ خودنمایی می کنه. اگه بهار و تابستون هم که باشه هیچ محدودیتی برای پوشیدن طرحای مختلف وجود نداره. فقط یه نکته رو اینجا یادآوری کنم که سعی کنید توی تابستون سراغ جورابای ابریشمی و خنک برید، این جورابا از گرم شدن و عرق کردن پاتون جلوگیری می کنن. ولی توی زمستون حتما از جورابای نسبتا ضخیم یا حداقل چهارفصل استفاده کنید که پاهاتون رو گرم نگه دارن.

ست کردن جوراب با لباس

 

5. جورابایی بپوشین که مکمل کفشاتون باشن

اگرچه که برای هر قانونی استثنایی وجود داره ولی بطور کلی بهتره از هماهنگ کردن کفشاتون و جوراباتون خودداری کنین. بخاطر اینکه این کار یکم بچگونه ست. در عوض می تونید یه جفت جوراب انتخاب کنید که مکمل کفشاتون باشه. تو این حالت بهتره به دنبال طرح ها و رنگای مشابه هم باشین. مثلا یه جفت جوراب رنگ روشن و کفش رنگ خاکی و یا یه جفت جوراب خنثی با کفش طرح دار باهم عالی میشن. ولی حواستون باشه که بقول خارجیا less is more یعنی کمشم زیاده یوقت نرید طرح هایی رو انتخاب کنید که شبیه تیم فوتبال دهه 90 بشین! یعنی اینکه بهتره یه جوراب طرح دارو با یه کفش طرح دار ست نکنید. اگه ام که زرنگ باشین جورابایی رو انتخاب می کنید که با بیشتر لباستون بیان. بله اینم یه نکته اقتصادی!

ست کردن جوراب با کفش

 

6. جوراباتونو با لباسای ورزشی تون ست کنین

شاید فکر کنید که این استایل یه استایل قدیمیه حتی اگه اینطور باشه هم خیلی استایل راحت و در عین حال بسیار جذابه! البته لزوما قرار نیست از این استایل با جوراب برای باشگاه رفتن استفاده کنید. می تونید برای یه قرار پیاده روی دوستانه، خرید و یا هر حالت دیگه ای که خودتون احساس راحتی می کنید، جوراباتون با ست ورزشی تون ست کنید و از این راحتی و شیک بودن لذت ببرید. احتمالا می دونین استایلی که اخیرا هم ترند شده پوشیدن جوراب نیم ساق زنانه یا ساق بلند روی لگ ورزشیه. ما برای این استایل هم جوراب داریم.

استایل جوراب با لباس ورزشی

 

7. از استایل سلبریتی ها الهام بگیرین

وقتی سلبریتی ها سراغ یه استایل با جوراب خاص میرن، توجه نکردن بهشون کار سختیه! حتی مشهورترین سلبریتی های امروزی هم از جورابای نیم ساق تو استایل شون استفاده می کنن. شما می تونید این سبک رو تو برخی از استایلای کیا گربر، بلا حدید، لوسی هیل و کریستین استورات ببینید. خیلی وقتا این جورابارو با لباس های راحتی ست می کنن ولی در کل جورابای نیم ساق با لباسای مختلفی ست میشن و با هر کدوم جذابیت خاص خودشونو دارن حالا این لباسا می تونن لباسای ماکسی باشن یا شلوارای کوتاه.

 

8. لباسای ساده تون رو با یه جفت جوراب جذاب کنید

حتی اگه استایل تون شامل یه تاپ ساده و شلوار استرچ باشه، پوشیدن یه جفت جوراب نیم ساق یا جوراب ساق بلند با طرح های فانتزی می تونه جزئیات زیادی رو به استایل تون اضافه کنه. برای ایده گرفتن می تونید یه سر به جوراب لنگه به لنگه زنانه و جوراب لنگه به لنگه مردانه بزنید.

 

استایل با جوراب مردانه

 

9. جوراباتونو با لباس تابستونی تون ست کنید

توی تابستون هم میشه جوراب پوشید! اتفاقا بعضی از لباسای تابستونی خوراک ست کردن با جورابا هستن. اگه لباس تابستونی خنک بلند می پوشین با یه جفت جوراب نیم ساق استایلتون جذاب کنید.

ما تا اینجا در مورد استایل هایی که می تونید با انواع جورابا داشته باشین، صحبت کردیم حالا می خوایم تو ادامه به یه سری سوالای متدوالی که اغلب می پرسین جواب بدیم. از دستشون ندین!

 

سوالات متداول

جوراب سفید بپوشم یا نه؟

احتمالا در جریانید که جوراب سفید خیلی وقته که بعنوان یه استایل دمده شناخته میشه. نظر طراحان مد و استایل تو این زمینه اینه که فارغ از اینکه جنس و رنگ شلوارتون چیه، اسپورته یا مجلسی و با هر نوع کفشی، به هیچ وجه توصیه نمیشه بخصوص برای استایل مردونه. جوراب سفید تنها برای زمانی مناسبه که بخواید ورزش یا پیاده روی کنید و بخواید از این جورابا برای پوشیدن روی لگ یا شورت ورزشی همراه با کتونی استفاده کنید. یه موقعیت دیگه ای هم که پوشیدن جوراب سفید مشکل نداره اینه که کل لباساتون کاملا سفید باشه. در غیر این حالت اگه از جوراب سفید استفاده می کنید بهتره که استایل تونو عوض کنید.

 

بعنوان یه بزرگسال می تونم جورابای رنگی بپوشم؟

بله ک می تونید مگه ما بزرگسالا دل نداریم؟! جورابایی که رنگای روشن دارن تقریبا با هر لباسی به خوبی ست میشن. وقتی با لباسای اداری و کت و شلوارای کاری تون جورابای رنگی و فانتزی می پوشین تبدیل به یه کارمند باحال و جسور میشین که تونسته لباسای رسمی رو یه جورایی غیررسمی و فان کنه و از عرف همیشگی بیرون بزنه. مثلا فکر کنید تو یه جلسه کاری جوراب خال خالی و غیر رسمی بپوشین؛ چه اشکالی داره؟! به قول خارجیا خیلیم کول و باحاله!

چجوری جورابای رنگی بپوشم و شبیه بچه ها نشم؟

برای پوشیدن یه جفت جوراب رنگی مورد علاقتون تو یه روز معمولی نیاز نیست انقد حساس باشین و از بچگونه دیده شدن بترسین. راجب جورابای رنگارنگ اصلا قانون سفت و سختی وجود نداره. اگه دوست دارین جورابای رنگی و فانتزی و عجق وجق بپوشین (حتی تو رویدادهای رسمی!) راحت باشین و بازم به قول خارجیا go for it. تو دنیای مد و استایل امروزی خیلی طرحای فانتزی و رنگی برای بزرگسالایی زده میشه که دوست دارن خیلی جسورانه از چارچوب رسمی همیشگی جامعه بیرون بزنن.

 

عکس استایل با جوراب 

اینجام یه چند تا عکس دیگه براتون می ذارم تا اگه خواستین ایده بگیرین؛

استایل با جوراب

 

ست کردن لباس با جوراب

 

جورابو با چی ست کنیم؟

 

استایل با جوراب ساق بلند

 

استایل با جوراب رنگی

 

استایل روزمره با جوراب

 

استایل با جوراب بلند

 

استایل با جوراب

 

استایل با جوراب مردانه

 

جمع بندی

ما تو این مقاله درمورد استایل کردن جوراب با لباس، کفش و اکسسوری حرف زدیم. اگه برای شما سواله که جوراب رو چجوری با لباستون ست کنید حتما این مقاله رو بخونید و نظرتونو باهامون در میون بذارین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *