mag, دانستنی های السوان, رویداد

همه چیز درباره Crazy Socks Day + جوراب سندروم داون

روز Crazy Sock

می دونستین روز Crazy Sock داریم؟ بله ما تقریبا برای هر مناسبتی پای جورابارو میکشیم وسط ولی این یکی فرق می کنه! این روز مختص خود جورابه. خیلی روز جالب و سرگرم کننده ایه بخاطر اینکه به همه این فرصت رو میده که برای حمایت از افراد سندوم داون، جذاب ترین و خارج از عرف ترین جوراباشون بپوشن. ما اینجا درباره Crazy Sock Day و هرچیز مرتبط باهاش قراره صحبت کنیم. به نظر من که خیلی روز جذاب و قشنگیه. حتما تو ادامه مطلب همراهمون باشین تا بیشتر ازش بدونین.

 

روز crazy sock

 

Crazy Sock Day چه روزیه؟

Crazy Sock Day 21 مارس و به تاریخ خورشیدی 1 فروردینه. این روز روزیه که مردم تو سراسر دنیا با پوشیدن جوراب های نامتناسب و خارج از عرف همیشگی، به مدرسه و سرکار میرن. حالا چرا این کارو می کنن؟ برای اینکه آگاهی نسبت به سندروم داون رو ترویج بدن. این روز به این خاطر انتخاب شده که روز سندروم داون هم هست. معمولا آدما تو این روز وحشی ترین و احمقانه ترین جوراب هارو تو روز Crazy Sock می پوشن به همین دلیل روز جوراب احمقانه هم بهش میگن. ممکنه روز Crazy Sock رو روز Odd Sock یا روز جوراب عجیب و غریب هم شنیده باشین. ولی درواقع یه روز دیگه ای تو بریتانیا به نام روز جوراب عجیب و غریب وجود داره که تو اون مردم جورابای خنده دار و با مزه مثل جوراب ساق دار جنگل سبز ما می پوشن که به گفته خودشون به قلدری کردن پایان بدن to help end bullying! اینطور که بنظر میرسه انگار پوشیدن جورابای رنگی و فان یه راه عالی برای جلب توجه و افزایش آگاهی درباره موضوعات مهمه.

 

راستی اگه دوست دارین روش های مختلف ست کردن با جوراب رو یاد بگیرین یه سر به مقاله استایل با جوراب ما بزنید.

 

روز Crazy Sock

منظور از Crazy Sock چه جوراباییه؟

Crazy Sock یا اگه بخوایم به فارسی برش گردونیم، جورابای احمقانه جورابایی هستن که بهمون احساس شادی میدن و کمک می کنن که بتونیم خودمون رو ابزار کنیم! مثل جوراب ساق دار باب اسفنجی و پاتریک. این جورابا می تونن اون دسته از جورابایی باشن که طرح های سرگرم کننده ای مثل طرح حیوانات، غذا و نوشیدنی، جملات خنده دار یا الگوها و رنگ های جسورانه داشته باشن.کلا این جورابا هر سبکی هستن به غیر از سبک های مشکی و سفید خسته کننده که بتونن زندگی شما رو پر از رنگ و شادی می کنن. ما تو السوان جورابای با طرح های زیاد و متنوع داریم که اصلا خوراک یه همچین روزی هستن.

 

روز جوراب

 

Crazy Sock تاریخچه

کل دنیا تو Crazy Sock Day شرکت می کنن تا تفاوت هاشونو جشن بگیرن! سندروم داون یه اختلال ژنتیکیه که بخاطر یه کپی اضافی از کروموزوم 21 تو DNA فرد ایجاد میشه، یعنی افراد مبتلا به این بیماری به جای دو نسخه معمولی، سه نسخه از کروموزوم 21 دارن. اصلا بخاطر همینه که 21 مارس رو به این روز اختصاص دادن.
همونطور که اطلاع دارین افراد مبتلا به سندروم داون متفاوت از سایر افراد به هستن و ممکنه مشکلات سلامتی مرتبط با وضعیت خاص خودشون داشته باشن. برای خیلی از افراد مبتلا به سندروم داون یادگیری می تونه مشکل باشه، ولی با کمک معلما، خانواده، دوستان و دنیایی که از اونا حمایت می کنه و چیزی که اونهارو منحصر بفرد می کنه جشن می گیرن، افراد مبتلا به سندروم داون می تونن کارهای شگفت انگیزی انجام میدن.
وقتی جورابای رنگارنگ و نامتجانس می پوشیم و با این کار درواقع داریم میگیم که برجسته و متفاوت بودن اشکالی نداره! این جورابای فان و سرگرم کننده ای که تو این روز پوشیده میشه می تونه باعث بشه آدما برن راجع به سندروم داون مطالعه کنن و آگاهی شون رو راجع به این بیماری بالا ببرن. برا همین پیشنهاد می کنیم یه سر به جوراب فانتزی مردانه و جوراب فانتزی زنانه بزنین.

 

Crazy Sock تاریخچه

 

چه کسایی این روز رو جشن می گیرن؟

هرکسی تو هر سنی و تو هرجای دنیا می تونه این روز رو جشن بگیره! اگه فرد مبتلا به سندروم داون رو تو مدرسه، محله یا محل کارتون میشناسید، جشن گرفتن روز Crazy Sock یه راه عالیه تا بهش بگید که براتون مهمه و دوست دارید همه تو دنیا این بیماری و نیازهاش رو به رسمیت شناخته بشه. بعلاوه این کار می تونید تو این روز برای کمک مالی به سازمان های سندروم داون که تو منطقه تون هستن، اقدام کنید.
این روز یه روز عالیه تا با دوستاتون تو مدرسه و دانشگاه و حتی همراه با معلما و اساتیدتون جوراب نامتعارف بپوشین. همینطور توی محیط کار هم می تونید از این فرصت جالب استفاده کنید. وقتی جورابای پر لنگ و لعاب و crazy می پوشیم، در واقع خودمون رو فان و سرگرم کننده معرفی می کنیم که همین می تونه باعث کنجکاوی و گفتگو بشه. ممکنه شما جوراب طرح گربه یا خرس بپوشین و یکی دیگه بیاد سراغ تون ازتون بپرسه که شمام دوست دار گربه ها هستین. یا جورابای کاکتوس پاتون باشه و کسی سر صحبت رو اینجوری باز کنه که گل و گیاه دوست دارین. همه اینا یعنی روز Crazy Sock علاوه بر اینکه بخاطر افراد مبتلا به سندروم داونه، یه راه عالی برای برقراری ارتباط با آدمای دیگه هم هست!

 

عکس crazy sock day

 

تو روز Crazy Sock چه کارایی باید انجام داد؟

خیلی کارای مختلفی میشه تو این روز انجام داد و جشن گرفت. اولین کاری که مختص این روز هست اینه که از دو تا لنگه از دو جفت جورابی که بهش علاقه دارین رو انتخاب کنید و بپوشین. کارای دیگه ای هم میشه تو این روز انجام داد؛

  •  گرفتن عکسای دسته جمعی از پاهاتون و به اشتراک گذاشتنشون تو سوشال مدیا و استفاده از هشتگ #crazysockday
  • رژه رفتن با جورابای نامتجانس
  • مهمونی گرفتن تو این روز با تم جورابای crazy
  • این روز رو با crazy ترین جوراباتون ورزش کنید، مهمونی برید و پیاده روی کنید
  • جورابای crazy هدیه بدین
  • می تونید جوراباتونو با روش های مختلف مثل استفاده از پیکسل یا هر چیز دیگه ای تبدیل به جورابای crazy کنید
  • می تونید تو این روز به افراد نیازمند جوراب های رنگی و فان هدیه بدین و کارای خلاقانه دیگه انجام بدین

 

روز Crazy Sock

جمع بندی

ما تو این مقاله درباره Crazy Socks Day صحبت کردیم اینکه اصلا چه روزیه و چرا به این اسم نامگذاری شده و چرا این روز رو تو کل دنیا جشن می گیرن. ما السوانی ها این روز رو با پوشیدن جورابای رنگی و فان جشن می گیریم. از شما هم دعوت می کنیم این روز رو هر جا که هستین با پوشیدن جورابای باحال و crazy جشن بگیرین. حالا تو ادامه یه سری عکس می ذاریم برای ایده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *