mag, درباره جوراب

کی جوراب مچی بپوشیم؟

کی جوراب مچی بپوشیم

فکر کنم تقریبا همه مون عاشق جورابای مچی هستیم. جورابایی که گاها با جوراب کوتاه هم میشناسیمشون. نکته ای که راجع به جورابای مچی وجود داره اینه که طول شون می تونه متفاوت باشه. در نتیجه وقتی میگیم جوراب مچی هم می تونه اون جورابی باشه که به زور یه کوچولو از کفش تون نمایان شده یا جورابایی که چند سانت بلندتر هستن و یه طرح یا یه نوشته جالب رو قسمت ساقشون دارن. تفاوتی که اندازه این جورابا با بقیه دارن اینه که از جورابای مچی که از کفش دیده نمیشن بلندتر و از جورابای نیم ساق کوتاهترن. ولی این اندازه دقیقا چقدره؟ تو ادامه این مطلب همراهمون باشیم چون قراره مفصل به جوراب مچی بپردازیم و آخر سر یه سری جوراب مچی معرفی می کنیم.

 

جوراب مچی چیست

 

طول جوراب مچی چقدر است؟

جورابای مچی در اندازه های مختلفی وجود دارن که همشون تحت عنوان جوراب مچی شناخته میشن. خیلی از اطلاعات آنلاین درمورد این جورابا متناقض و گیج کننده هستن ولی ما بعنوان مرجع این محصول که بیشتر از 50 ساله جوراب طراحی و تولید می کنیم، اسامی درست جورابا و اندازه هاشون رو در اختیارتون می ذاریم. منظور ما از طول جوراب، ارتفاع اونه یا بهتره بگیم چقدر از قسمت پا بالاتر میاد. پس با توجه به این مورد منظور ما از طول جوراب از نوک پا تا انتهای جوراب نیست. حالا تو ادامه هر کدومو جداگونه توضیح میدیم.

 

راستی اگه شمام علاقه به استایل با جوراب و روش های مختلف ست کردن اون علاقه دارین، مقاله ای که براتون لینک کردیم رو از دست ندین.

جوراب مچی کوتاه

جوراب مچی کوتاه، کوتاه ترین طول ساق جوراب هست. این جورابا به سختی می تونن فقط استخوان مچ پای شمارو بپوشونن یا حتی ممکنه کمی پایین تر از اون هم قرار بگیرن. این جورابا وقتی کتونی بپوشین هم یه کوچولو دیده میشن. تازه تنها قسمتی که دیده میشه هم بالای بند یا زبانه پاشنه هست تا از ساییده شدن پشت پا به کفشتون جلوگیری کنه. برای افردی که به جوراب های کوتاه علاقه دارن، جوراب های مچی کوتاه که تا قوزک پا میان یه انتخاب عالی هستن. ما جوراب مچی زنانه و جوراب مچی مردانه و برای کوچولوها هم جوراب مچی بچگانه با تنوع بالا داریم حتما یه سر بهشون بزنین.

 

جوراب مچی کوتاه

 

جوراب یک ربع

جوراب های یک ربع که گاها به شکل ¼ هم نوشته و معرفی میشه کمی بلندتر از جورابای مچی کوتاه هستن و تقریبا تا یک چهارم پای شما میان به همین دلیله که اسمشون جوراب یک چهارم هست. جوراب های نیم ساق بلندتر از جورابای یک ربع هستن. بخاطر اینکه تا نیمه پا یعنی بین مچ تا زانو بالا میان. تقریبا میشه اینطور گفت که طول جورابای یک ربع نصف جورابای نیم ساق هست.

 

جوراب یک ربع

 

جوراب لب برگردان

جورابای لب بر گردون به شما این امکان رو میدن که هر وقت دوست داشتین طول جورابتون رو تغییر بدین. خب میدونید که این جورابا رو میشه به دو حالت پوشیدن، یکی اینکه ساق جوراب تا بالا بیاد و تقریبا طول یه جوراب نیم ساق رو داشته باشه و یا اینکه بخواین به سمت پایین تاش کنید و اندازه ساق بشه یک چهارم. جوراب های لب برگردون جورابای جالب و سرگرم کننده ای هستن مخصوصا وقتی که طرحی که تو قسمت تا هست با وقتی که تا نمیشه متفاوت باشه و یه شکل یا پیام پنهون داشته باشه!

 

اگه برا شمام سواله که چرا جوراب بو می گیره، ما دلایل و راه حل های جلوگیری رو براتون آوردیم.

جوراب کوتاه تر از جوراب مچی

بله جوراباییم هستن که از جورابای مچی کوتاهترن. این جورابا معمولا بعنوان جوراب های کالج یا پاپوش شناخته میشن. بخاطر اینکه این جورابا از کفش دیده نمیشن و دلیل اسم گذاریشون بعنوان جوراب کالج این هست که مشابه کفشای کالج، فقط روی پارو می گیرن. البته همین جورابا هم اندازه های مختلفی دارن مثلا بعضیاشون فقط انگشتای پارو می گیرن و برای پوشیدن با کفشای پاشنه دار مناسب هستن. ما تو السوان هم جوراب کالج مردانه تولید می کنیم و هم جوراب کالج زنانه.

جوراب مچی

جوراب بلندتر از جوراب مچی

جورابای یک چهارم بلندتر از جورابای مچی هستن. تو مرحله بعد جوراب نیم ساق قرار می گیره که از جورابای یک چهارم هم بلندتر هستن. و بعد به ترتیب جوراب ساق بلند و جوراب بالا زانو تو این دسته بندی قرار می گیرن. یه جوراب تا ران هم داریم که دیگه نهایت طول جوراب هست. حالا اگه دوست دارین راجع به سایزبندی جوراب بیشتر بدونین حتما مقاله سایزبندی جوراب مارو بخونین.

 

کی جوراب مچی بپوشیم؟

جوراب مچی رو تقریبا هر وقتی که دلتون بخواد می تونین بپوشین ولی اگه نظر مارو بخواین اینه که جورابای مچی یه ست عالی برای لباس های تابستونی، لباس های ورزشی و کفش های دو هستن. تو مواقعی که ممکنه دیده شدن مچ پاتون تصویر جالبی نداشته باشه پیشنهاد می کنیم جوراب مچی نپوشین. تو این حالت می تونین برین سراغ جورابای یک چهارم یا جورابای نیم ساق. فقط ممکنه بعضی از شرایط خاص مثل همینی که گفتیم وجود داشته باشه که نتونید جوراب مچی بپوشید وگرنه در غیر این حال می تونید هر وقت که خواستین جوراب مچی بپوشین.

جوراب مچی از چه موادی ساخته میشه؟

مثل هر جوراب دیگه ای، جورابای مچی می تونن از طیف وسیعی از مواد و متریال ساخته بشن. این متریال شامل پنبه، ترمه، بامبو و الیاف مصنوعی مثل نایلون و پلی استر هست. بازم همه اینا به ترجیحات کسی که قراره این جوراب رو بپوشه بر می گرده و اینکه تو چه فصل و موقعیتی قراره پوشیده بشه. موقع انتخاب جورابای مچی به خواص موادی که جوراب باهاش تولید شده فکر کنین. به نرمی و سفتی به رطوبت گیری اون مواد و فاکتورهای دیگه. مثلا بعضی از جورابای مچی از بعضیای دیگه ضخیم تر هستن و این ممکنه توی تابستون و هوای گرم اذیت کننده باشه. جنبه های مختلف یه جوراب برای افراد مختلف می تونه متفاوت باشه بنابراین حتما به ترجیحات خودتون موقع انتخاب جوراب فکر کنید.

جمع بندی

ما تو این مقاله به معرفی دوست عزیزمون، جوراب مچی جذاب پرداختیم و سعی کردیم به یه سری سوال جواب بدیم. ما یه سری از کالکشن های جوراب مچی مون رو بهتون معرفی کردیم. اگه دوست داشتین بهمون بگین که از کدوم جوراب بیشتر خوشتون اومد؟ و اینکه چه طرحایی جاشون تو این کالکشن ها خالیه؟ خوشحال میشیم که بهمون بگین و ما تو السوان براتون تولید کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *