mag, استایل مردانه, درباره جوراب

راهنمای کامل خرید و استفاده از جوراب‌ اسکاچ

جوراب اسکاچ

احتمال اینکه مردای خوشتیپ و خوش استایلی رو با جوراب اسکاچ دیده باشین زیاده! شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشین، مگر اینکه بخواین بگین: “وای، این جوراب ‌ها واقعا شیک به نظر می‌رسن”. البته که این جورابا فقط مردونه نیستن و طرحای زنونه هم دارن.
اما چیزی که ممکنه ندونین، اینه که شما در حال نگاه کردن به بیش از 500 سال تاریخ اسکاتلند هستین! جوراب ‌های اسکاچ به عنوان یک نماد افتخار خاندان در اسکاتلند به وجود اومدن. در ادبیات کلاسیک از اونها یاد شده و پاهای برخی از بزرگان تاریخ رو هم آراسته‌ کردن.
از زمین گلف تا محیط کار و جشن عروسی، جوراب اسکاچ ظاهری شجاعانه به فرد میدن. مردی که جوراب‌ های اسکاچ به پا کرده باشه، شیک و زیبا، با اعتماد به نفس و محترم بنظر میرسه. خلاصه که با این جورابا خیلی شیک و خوش استایل معرفی میشه.
حالا ما قصد داریم تو این مطلب به این طرح از جورابامون که خیلی هم پرطرفدار هستن، بپردازیم.

 

جوراب اسکاچ

 

جوراب‌ اسکاچ چیست؟

قبل از اینکه در مورد جوراب اسکاچ صحبت کنیم، لازمه این نکته رو بدونین که جوراب های اسکاچ تحت عنوان جوراب آرگیل هم شناخته میشن و خب باید مشخص کنیم که آرگیل دقیقا چیه. آرگیل یه الگوی الماس شکله که از چند رنگ ساخته شده. این الماس ‌ها معمولا روی یک پس‌ زمینه تک رنگ قرار دارن و خطوط نازک توپر یا نقطه ‌دار از هر دو جهت به صورت مورب از الماس‌ ها عبور می ‌کنن. طرح آرگیل اغلب در لباس هایی مثل جوراب و ژاکت یافت می شه. امروزه در مورد طرح های اسکاچ هیچ رنگ درست یا غلطی وجود نداره. این الگو می تونه دارای رنگ های خنثی یا سایه های شاد و روشن باشه. و حتی شاید ترکیبی از هر دو!
جوراب های اسکاچ فورا قابل تشخیص هستن. این الگوهای کلاسیک می‌ تونن تو هر رنگ و ترکیبی استایل متفاوتی داشته باشن، از رنگ های خنثی گرفته تا رنگین کمونی. احتمالا تا اینجا متوجه شدین که چیزی که این جورابارو متمایز می کنه الگوی اونهاست.

 

راستی اگه دوست دارین راجع به فرایند تولید این محصول بدونین مقاله مراحل تولید جوراب مارو بخونین!

 

تاریخچه جوراب اسکاچ

جوراب های اسکاچ از کشور اسکاتلند منشا گرفتن. نام “آرگیل” نشان دهنده میراثی است که منشا اون در آرگیل شایر در غرب اسکاتلند هست. اسکاتلندی های قرن شانزدهم الگوی الماسی را برای جوراب بافی خودشون ایجاد کردن تا با تارتان های کت خود مطابقت بدن. جالبه بدونید رنگ‌های اسکاچ یک قبیله دارای اهمیت خانوادگی عمیقی براشون بوده. اسکاچ به یک الگوی بافندگی محبوب تبدیل شد. تولید انبوه جوراب های اسکاچ در اواخر قرن هجدهم آغاز شد. در دهه 1920 این جورابا مورد علاقه بازیکنان ورزش اسکاتلندی گلف بودن. دوک ویندزور (که بیشتر به دلیل کناره گیری از نقش خود به عنوان پادشاه ادوارد هشتم انگلستان شناخته می شود) یکی از طرفداران این مدل جوراب بود. این فرد سبک جوراب اسکاچ رو تو دوران پس از تاج‌ گذاری خود به‌عنوان واردکننده و تولیدکننده لباس‌ های بافتنی سطح ‌بالا تحت عنوان «پرینگل اسکاتلند» به‌ شدت ترویج داد، که بیشتر از حرفه ‌اش به ‌عنوان یک پیش غراول پیش از جنگ برای آدولف هیتلر بود.

 

جوراب اسکاچ رنگی

 

آيا جوراب  اسکاچ مناسب محيط اداري و يا مصاحبه کاري هست؟

اگر چه جوراب ‌های اسکاچ در مقابل ساير جوراب‌ های مجلسي به سمت استایل “کژوال” هستند، اما اين جوراب ‌ها با توجه به جايگاه اونها تو ميراث ثروت و تمدن غربی، به طور کامل مناسب برای محيط اداری هستن.
حتی اگر احیانا محيط کاری شما به پترن‌ های پنگوئنی و رنگارنگ جوراب‌ های شما معترض باشن، جوراب‌ های اسکاچ همچنان مجاز هستند. آنها در فرهنگ جامعه به گونه‌ ای جا باز کرده اند که هيچ ‌کس نگاه تعجب ‌آميزی به این نوع جوراب نمی‌ اندازد.
اضافه کردن رنگ و جرات به زندگی ‌تان با گذاشتن رنگی جذاب به پاهای خود، توجه ها را به خود جلب می ‌کند و نشان می ‌دهد که به دلیل حضور در محيط کاری، شما هنوز هم از موضوعات فان و مد عقب نیستید.

 

برای خرید این طرح از السوان به جوراب ساق دار مردانه اسکاچ سر بزنین.

 

آیا جوراب اسکاچ ایده خوبی برای عروسی هست؟

عروسی و محل کار دو مقوله متفاوت هستن. جوراب های اسکاچ قطعا می تونن برای مراسمی مثل عروسی هم مناسب باشن، اما استراتژی کمی متفاوت است. حقیقتش اینه که وقتی برای عروسی رفتن لباس می پوشیم، درواقع برای تحت تاثیر قرار دادن، لباس می پوشیم. عشق در هواست! و البته شما می خواین لباسی رو انتخاب کنین که بتونین بخشی از این عشق رو سهم خودتون کنین.
گاها عروسی ها تم رنگی دارن. جوراب‌ های اسکاچ ممکنه با تطبیق رنگ الگو با تم عروسی، راهی عالی برای استایل کردن باشن. حتی می تونن یک انتخاب عالی برای خارج کردن داماد از یکنواختی باشه!
یه نکته دیگه ای که می تونید در نظر بگیرین اینه که تو فصل زمستون که هوا سرده تر می تونید برید سراغ طرح های تیره و تو فصل بهار و تابستون می تونید از رنگهای روشن استفاده کنین.

 

جوراب اسکاچ

 

جوراب اسکاچ هدیه بدیم یا نه؟

هدیه دادن برای اینه که گیرنده رو خوشحال کنین. جوراب های اسکاچ یک هدیه عالی تو دسته بندی مد و لباس هستن. اینجا چندتا نکته وجود داره که باید موقع خرید جوراب اسکاچ به عنوان هدیه در نظر بگیرین؛

• رنگ پوست گیرنده رو در نظر بگیرین

رنگ های مختلف نمود متفاوتی از پوست رو نشون میدن. جوراب ‌های اسکاچ در رنگ ‌های متنوعی موجود هستن، بنابراین فکر کردن به اینکه چه چیزی با رنگ طبیعی گیرنده کار می ‌کنه می تونه بهتون تو انتخاب هدیه کمک کنه.
افرادی که پوست روشن، کم رنگ یا صورتی، موهای روشن‌ تر و چشم ‌های آبی یا سبز دارن، معمولا در رنگ‌ های سرد مثل آبی آسمانی، کبالتی، سبز چمنی یا زمردی و پاستلی عالی به نظر می‌رسن. قرمز، صورتی و زرد کم رنگ هم کار می کنه …
افرادی که موهای تیره ‌تری دارن و رنگ پوست تیره، زیتونی یا طلایی دارن، در رنگ‌ های نارنجی، قرمز آتش نشانی، کرم و رنگ‌ های خاکی و همچنین رنگ ‌های زیتونی و بنفش عالی به نظر می ‌رسن.

 

• رنگ های مورد علاقه گیرنده را در نظر بگیرین

آیا گیرنده رنگ یا پالت رنگ مورد علاقه ای برای مد و استایلش داره؟ پروفایل شبکه های اجتماعی گیرنده را بررسی کنین تا ببینین اغلب از چه رنگهایی تو لباساش استفاده می کنه، بعد یه جفت جوراب انتخاب کنین که با رنگ لباس هایی که به سمت اون جذب میشه، هماهنگ باشه.
• می تونید سبک عادی گیرنده رو تو تضاد قرار بدین! یعنی چی؟ یعنی اگه معمولا لباس‌ های بی‌ تفاوت یا خاکی می ‌پوشه، ریسک کنید و بهش جورابای رنگی اسکاچ هدیه بدین.

 

جمع بندی

کمد لباس خودتون رو با انواع جوراب ‌های اسکاچ زیبا کنین. این جورابها رو با هر لباسی که فکر می کنید ست کنید، فصل و رنگ خودتون رو در نظر داشته باشین … اما سعی کنین اونها رو با لباس هایی که هرگز انتظار نداشتین بهشون بیان، ست کنین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *