mag, درباره جوراب

مراحل تولید جوراب

تولید جوراب

اصلا تا به حال به این فکر کردین که جوراب ها چطور طراحی و تولید میشن؟ جوراب ها بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستن ولی خیلی از ما از فرایند تولید جوراب بی اطلاعا هستن. البته ها روش های تولید جوراب در طی سالها خیلی تغییر کرده. ما تو این پست قصد داریم شما رو تو یه سفر کوتاه فرایند تولید جوراب همراهی کنیم تا در نهایت جوراب ها روی پای شما بشینن!
گذشت اون زمانی که جوراب هار با دست یا با دستگاه های خیلی بزرگ می بافتن. تو دنیای مدرن امروزی جوراب ها روی ماشین های بافندگی مدور پیشرفته تولید میشن و محصولی با کیفیت و طراحی بی نظیری رو تحویل میدن. هر تولیدی جورابی می تونه منابع مختلف و تکنیک های متفاوتی رو برای طراحی و تولید جوراب داشته باشه ولی بطورکلی تو سراسر صنعت تولید جوراب این روند تقربا مشابه هست.

 

از چه موادی برای تولید جوراب استفاده می شود؟

جوراب ها می تونن از مواد مختلفی ساخته بشن و این مواد واقعا می تونه تفاوت زیادی برای مصرف کننده داشته باشه. طیف مختلفی از مواد مثل پنبه، پشم، نایلوت، اکلریک و پلی استر برای ساخت جوراب مورد استفاده قرار می گیره. برای افزایش نرمی جوراب میشه از متریالی مثل بامبو، ابریشم و ترمه رو با پنبه مخلوط کرد. جوراب هایی که با استفاده از پنبه طبیعی یا مخلوط با بامبو یا پلی استر ساخته میشن سطح بالایی از راحتی رو ارائه میدن و پاها رو خنک و عاری از رطوبت نگه میدارن.
به=عضی از فیبرها بویژه برای افرادی که پوست حساس دارن مفید هست، درحالیکه ممکنه افراد دیگه ای که آلرژی دارن رو دچار مشکل کنه. یکی دیگه از جنبه هایی که باید در نظر گرفت، تنگی جوراب هست، بخاطر اینکه جوراب تنگ می تونه روی گردش خون تاثیر بذاره و حتی اون رو محدود کنه.

 

مراحل تولید جوراب

کل فرایند تولید جوراب شامل چند مرحله هست و فرایندی زمان بر محسوب میشه. از طراحی گرفته تا تکنیک های مختلف تولید، بسته بندی و حمل و نقل. ما در ادامه به توضیح درباره مراحل تولید جوراب می پردازیم؛

 

1. تحقیق، توسعه و کدگذاری الگوها!

تولید جوراب

 

همه چیز با یه ایده شروع میشه! بخش تحقیق و توسعه تحقیقات عمیق بازار رو انجام میده و علایق و ترجیحات مصرف کنندگان رو مطابق با آخرین روندهای بازار جمع آوری می کنه. اینجوریه که ایده های جوراب مردانه، زنانه و بچه گانه تو یه صفحه تو قالب طرح متولد میشن.
قدم بعدی توسعه طرح جوراب هست بخاطر اینکه الان میشه رنگ های استفاده تو طرح رو تست کرد. حتی میشه نمونه اولیه رو تو چند تا رنگ تست کرد تا ورژن نهایی انتخاب و تصویب بشه. بعد این طرح به چاپگر منتقل میشه و آماده چاپ روی جوراب هست. این قسمت توسط تیمی از کارشناسانی که به ثبت الگوهای جوراب و مکانیزم ماشین آلات دانش دارن انجام میشه. این افراد طرح ها و الگوهای تعریف شده رو به چیزایی تبدیل میکنن تا توسط ماشین های بافندگی خونده بشه. هر پیکسل از طراحی بیت مپ تضمین می کنه که یک رشته از یک رنگ خاص از طریق اون بافته میشه.

 

2. آماده سازی نخ

تولید جوراب - نخ

ابتدا کارکنان نخ رو روی دستگاه های بافندگی جوراب قرار میدن. اگه این کار به درستی انجام نشه، احتمال پارگی یا لیز خوردن نخ در حین استفاده از دستگاه وجود داره که در نتیجه باعث تاخیر و خطا تو فرایند تولید میشه. چندتا معیار کیفیت وجود داره که باید رعایت بشه، از تمیزی و تراکم پایدار نخ گرفته تا نخ بدون گره.
انعطاف پذیری نخ هم نقش زیادی داره. همچنین باید از سفت شدن بیش از حد نخ تو زمان شل شدن خودداری کرد. بعد از این مرحله سیم پیچ نقش مهمی ایفا می کنه. کارکنان تو بخش سیم پیچی از بوبین های متقاطع که معمولا مخروطی هستن برای تنظیم و بارگیری استفاده می کنن. این دو مرحله واقعا تو فرایند تولید مهم هستن. بعد کارکنان قرقره رو تنظیم می کنن، به طوری که نخ به طور مداوم کنده میشه. بعد نخ از طریق یه شکاف قابل تنظیم حرکت می کنه. بعد از تمیز کردن نخ، روی اون رو با پارافین می پوشونن. این باعث انعطاف پذیری بیشتر می شه و تنها راهیه که از طریق دستگاه می لغزه.

 

3. بافتن جوراب

مواد اولیه تو کارخانه تمیز، رنگ شده و به صورت نخ ریسیده می شن. بعد نخ به قرقره های نخ بزرگ می رسه. بعد نخ های مختلف توسط تعداد زیادی سوزن به چند حلقه به هم پیوسته گره می خورن. این حلقه ها لوله ای از مواد بافته شده رو تولید می کنن که برای تولید جوراب استفاده می شه.
هر قسمت و اندازه لباس روی ماشین ‌های دوخت جداگانه با سوزن ‌هایی با قطرهای مختلف برای تناسب و راحتی بالا ساخته میشن. بعد تعداد زیادی سوزن با استفاده از کدهای برنامه ریزی شده، نخ های مختلف رو به صورت زنجیره ای از حلقه های به هم پیوسته گره می زنن.

 

4. خیاطی

تولید جوراب

مزیت اصلی دستگاه بافندگی اینه که تعداد درزها رو به حداقل می رسونن. هرچه تعداد درزهای یک جوراب کمتر باشه، سوزش کمتری ایجاد می کنه و برای پاهای شما راحت تر میشه.
بعد از بافتن جوراب باید درزهای انگشت پا بسته بشه. پس از خروج از ماشین بافندگی، از نظر قوام و کیفیت بررسی می شه. بعد از اون، به سمت بخش درز میره که در اون دهانه پنجه مهر و موم شده.

5. شستن و خشک کردن

بعد از پایان فرآیند درز گرفتن، جوراب‌ ها برای قسمت بعدی که فرآیند شستشو هست، آماده می‌شن. تو این مرحله، جوراب ها به درستی شسته و خشک می شن تا روغن ها و باقیمانده های دوخت پاک بشه. به غیر از دلیل تمیز کردن، جوراب ها شسته و خشک می شن تا هرگونه انقباض تثبیت بشه. جوراب ها فقط با آب شسته می شه و از مواد شیمیایی و شوینده استفاده نمی شه. مگر از نرم کننده هایی برای خوشبو کردن جوراب ها!

6. جفت کردن جوراب ها

جوراب ها پس از شسته و خشک شدن به قسمت جفت کردن منتقل می شن. بعد اونهارو روی فرم های پای فلزی مستقیم می کشن یا به اصطلاح سوار می کنن تا جایی که به شکل و اندازه مورد نیاز تبدیل بشن.
حالا جوراب ها آماده جفت شدن هستند. حتی جوراب های ساخته شده از یک دستگاه ممکنه با استفاده از نخ و تنظیمات یکسان کمی متفاوت باشن، بنابراین مرحله جفت شدن برای ریشه کن کردن هر گونه مشکلی که در حین توزیع ایجاد می شه ضروریه.

 

7. بازرسی

تولید جوراب

آخرین مرحله در این فرآیند، بررسی کامل کیفیت هست که تو اون محصول نهایی از نزدیک بررسی میشه و در صورت وجود هرگونه نقص، در فرآیند بازرسی، ردیابی و رفع میشه.

 

8. بسته بندی

بعد از گذروندن موفقیت آمیز بررسی کیفیت نهایی، حالا دیگه جوراب ها آماده بسته بندی و ارسال به مقصد نهایی هستن.

جمع بندی

خب تا اینجا فهمیدین که ساخت یه جفت جوراب باکیفیت به تخصص و مواد و فرآیندهای مناسب نیاز داره. تمام جوراب های موجود در السوان با دقت در کارخانه ای پیشرفته و با استفاده از فرآیندهای مناسب برای ارائه بهترین جوراب های با کیفیت در شهر تولید می شن. جوراب هایی مثل جدیدترین طرح های پنبه ای ما نرم و قابل تنفس هستن و راحتی بالایی رو ارائه می دن که پیدا کردن اونها تو بازار آسون نیست!

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *