mag, پوشاک

همه چیز درباره فیشنت (جوراب شلواری توری)

فیشنت

خب اگه یه شناختی از فیشنت ها داشته باشین حتما می دونین که برای گرم نگه داشتن پا ساخته نشدن، در اصل تنها هدف اونها برای استایل کردن و جنجال به پا کردن بودنه! جوراب شلواری توری نه تنها داستان جذابی داره، بلکه در حال حاضر خیلیم ترنده شده. بنابراین وقتش رسیده که نگاهی عمیق ‌تر به داستان فیشنت ها، نحوه پوشیدن اون ها و مواردی که باید در نظر بگیرین، داشته باشیم.
تو زمینه منسوجات، جوراب شلواری توری یا فیشنت، جوراب بافی با گره باز و الماسی شکله. در اصل فیشنت قبلا یه مدل جوراب بوده. امروزه به شکل جوراب شلواری تولید میشه. برخلاف نایلون ‌ها که از الیاف بسیار ظریف ساخته میشن، جوراب شلواری توری معمولاً از الیاف الاستان قوی یا گاهی از الیاف طبیعی مانند ابریشم، پنبه یا پشم تولید میشه. در حال حاضر، فیشنت ها در تمام اشکال و رنگ‌ های مختلف موجود هستن: فیشنت های درخشان، جوراب ساق بلند یا جوراب شلواری. برخی از فیشنت ها حتی دارای درز تزئینی هستن.

 

فیشنت چیست؟

فیشنت (Fishnet) به نوعی جوراب شلواری با طرح ‌های نازک و توری شبکه‌ ای گفته می‌ شه که از جنس نخ و الیاف نرم و کشسان ساخته شده. این نوع جوراب شلواری به دلیل ظاهری جذاب و شیک که داره، به عنوان یک انتخاب پوشاک برای مهمونی‌ ها، جشن ‌ها و حتی استفاده روزمره در برخی از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیره.

 

فیشنت

 

تاریخچه فیشنت ها

چیزی که ما دستگیرمون شد اینه که فیشنت ها احتمالا حدود سال 1890 تو فرانسه اختراع شدن و تو این تایم به لطف رقصنده های cancan بسیار محبوب شدن. اینجوری شد که فیشنت ها از پاریس، اروپا و حتی آمریکای شمالی رو تصاحب کردن.
از اونجایی که جوراب شلواری توری نه تنها توسط رقصندگان کانکن، بلکه توسط زنان دیگه ای هم پوشیده می‌ شد، شهرت بسیار زیادی پیدا کردن. ولی اون زمان فعلا زنانی که جایگاه والایی داشتن فیشنت نمی پوشیدن.
زمانی که مارلن دیتریش، که شلوارهای زنانه رو هم محبوب کرد، در دهه 1930 در چندین فیلم از جوراب شلواری توری استفاده کرد، محبوبیت اونها بیشتر شد. در دهه 1950، حتی مرلین مونرو و بازیگرای دیگه هالیوود از فیشنت استفاده می کردن که خب مسلما تصویری جذاب ‌تر به اونها می ‌داد.

 

فیشنت

 

فیشنت ها از دهه 1960 تاکنون

  • همونطور که قبلاً گفتم، در دهه 1960، فیشنت اختراع شد و از جوراب ساق بلند محبوب تر شد. در این مدت فیشنت ها در رنگ های مختلف موجود بودن. محبوب ترین افرادی فیشنت می پوشیدن در این زمان قطعا توئیگی (مدل انگلیسی) و همچنین باربی بودن. این دقیقا همون زمانی بود که فیشنت ها کمی بیشتر توسط جامعه پذیرفته شد و به یک اکسسوری مد محبوب برای زنان جوان در کلانشهرها تبدیل شد.
  • در دهه 1970، Viven Westwood بعنوان یک طراح مد اومد که یادآوری کنه که فیشنت ها تو دنیای مد فراموش نشن. فیشنت ها در عصر پانک لندن یه قطعه ای از مد بودن و گاهی اوقات با میل از بین می رفتن تا تغییری توی استایل بوجود دارن و بعد دوباره بر میگشتن.
  • از مد پانک و موج اون در اواخر دهه 1970 و 80، فیشنت هم راه خودش رو به دنیای گوث (goth) باز کرد. حتی تا به امروز هم فیشنت یکی از لوازم جانبی مهم در مد گوت هست.
  • در طول دهه 1990، فیشنت ها دوباره تصویر جذاب تری پیدا کردن. مدونا اغلب اونها رو روی صحنه و در پوسترهای محبوب می پوشید، جایی که مدونا با موهای بلوند و ژست های جذابش، مرلین مونرو را به یاد می آورد.
  • در سال 2001 فیلم مولن روژ با شخصیت اصلی نیکول کیدمن وارد سینما شد. فیشنت می پوشید و همین شد دوباره فیشنت ها ر صحنه اومدن.
    • در چند سال اخیر، جوراب شلواری توری یه دیگر محبوبیت زیادی پیدا کرد. به عنوان مثال، این روزها اغلب زیر شلوار جین پاره پوشیده می شه.

نحوه پوشیدن فیشنت

جوراب شلواری توری یک اکسسوری عالی در دنیای مد هستن و می ‌تونن ظاهر بسیار ساده رو هیجان‌ انگیزتر کنن. از تست کردنشون نترسین! اینجا چند نکته و ایده وجود داره:

  • فیشنت های رنگارنگ با لباس های کوتاه مدل دهه 60 مثل دامن های کوتاه، یه استایل عالی هستن.
  • الگوهای فیشنت مینیمال با لباس کوتاه مشکی به خوبی هماهنگ می شن.
  • فیشنت ها با صندل های پاشنه بلند بسیار جذابن.
  • فیشنت های بژ یا رنگ بسیار روشن کلاسیک تر به نظر می رسن و برای زندگی روزمره عالی هستن.
  • در روزهای سرد سال می تونید فیشنت هاتونو روی سایر جوراب شلواری ها (رنگارنگ) بپوشین.

فیشنت

استایل های مختلف با فیشنت

فیشنت به دلیل ظاهری شیک و جذابی که دارن، به عنوان یکی از عناصر پوششی مورد علاقه بسیاری از خانمها مورد استفاده قرار میگیرن. در ادامه به برخی از استایل‌ های مختلف با استفاده از فیشنت اشاره می کنیم:

1. استایل راک: فیشنت به عنوان یکی از عناصر مهم استایل راک شناخته میشه. با توجه به اینکه استایل راک بیشتر به سمت لباس ‌های تیره و چرمی رفته، پوشیدن یک جفت جوراب فیشنت سیاه با یه شلوار چرمی، یه تیشرت سیاه و یه جفت بوت چرمی می‌ تونه به شما اجازه بده که استایل راک خودتون رو شیک تر کنید.

2. استایل پانکی: فیشنت به عنوان یکی از عناصر پوششی مهم استایل پانک هم شناخته میشه. برای این استایل، پوشیدن جوراب شلواری فیشنت با یه شورت چرمی، یه تیشرت طرح دار و یه جفت بوت ‌های چرمی سبک، می ‌تونه به شما کمک کنه که استایل پانک خود را با تمرکز بیشتری بر روی شیک بودن بهبود بدین.

3. استایل شب: فیشنت بعنوان یکی از پوشش های مناسب جشن ها و مهمانی های شب هم محسوب میشه. برای این استایل، پوشیدن فیشنت با ی اور یا مانتوی بلند، یه تاپ ظریف و یه جفت کفش بلند می ‌تونه به شما کمک کنه که ظاهری شیک و جذابی داشته باشین.

4. استایل هیپ ‌هاپ: استایل هیپ‌ هاپ هم می‌ تونه با استفاده از فیشنت شناخته بشه. برای این استایل، پوشیدن یه جفت جوراب فیشنت با یه شلوار جین، یه تی‌ شرت خنک و یه جفت کفش ‌های اسپرت یا کتانی به شما کمک کنه که استایل هیپ ‌هاپ شما شیک‌ تر بنظر برسه.

5. استایل خیابانی: استایل خیابانی هم یکی دیگه از استایل ‌هایی هست که میشه فیشنت بهش اضافه کرد. پوشیدن فیشنت با یه شلوار جین، یه تی ‌شرت طرح دار و یه جفت کفش‌ های اسپرت یا کتانی می‌ تونه به شما کمک کنه تا در محیط های خیابونی به ‌طور شیک و راحت دیده بشین.

6. استایل رمانتیک: پوشیدن یه جفت جوراب فیشنت با یه دامن کوتاه یا یه شلوار کوتاه، یه تاپ ظریف و یه جفت کفش بلند یا صندل می ‌تونه به شما کمک کنه که استایل رمانتیک خودتون رو شیک ‌تر کنین.

جمع بندی

فیشنت یکی از عناصر مده که خیلی شیک و جذابه. و برای تکمیل استایل ‌های مختلف به کار میره. فیشنت در ابتدا برای استفاده در رقص باله طراحی شده بود اما امروزه در زمینه ‌های مختلف مد و پوشاک مورد استفاده قرار می ‌گیره. این جوراب ‌ها به صورتی طراحی شدن که در ظاهر شبیه به توری هستند و از موادی مانند نخ تولید میشن و این روزا طرفدارای خیلی زیادی پیدا کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *