mag, استایل زنانه, استایل مردانه

استایل کاوایی چیست؟ همه چیز درباره استایل کاوایی

استایل کاوایی

از انیمه گرفته تا بازی‌های ویدیویی و روند مد، تأثیر فرهنگی ژاپن به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده است و فرهنگ کاوائی ژاپنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. Kawaii یک فرهنگ کیوت و بامزه است که با گسترش آن در سراسر جهان به دلیل جهانی شدن و جامعه فناوری روزافزون محبوبیت پیدا کرده است. اگر با هلو کیتی آشنایی دارید، احتمالاً نام فرهنگ کاوایی ژاپنی را شنیده اید.
کلمه “kawaii” از عبارتی برای توصیف سرخ شدن آمده است، اما با گذشت زمان معنای آن تغییر کرده است و اکنون به طور کلی به “کیوت” ترجمه می شود. این چیزهای جوان، زیبا و کودکانه را توصیف می کند و بر اساس ویژگی های جسمانی دوست داشتنی کودکان و حیوانات است. حیوانات می توانند ویژگی های انسانی را اتخاذ کنند تا آنها را واقعی تر جلوه دهند. مانند حیوانات، به ویژه گربه ها، انسان ها نیز ممکن است ویژگی های خود مانند دم و گوش را برای انتقال بهتر احساسات خود اتخاذ کنند. جای تعجب نیست که ژاپن می تواند همه چیز را زیبا کند، از جمله غذا، ساختن حصارها، اسباب بازی ها، انیمه، مد، هنر، موسیقی، سبک زندگی و خیلی چیزهای دیگر، که همگی دارای مفهوم ژاپنی کاوایی هستند که چیزی فراتر از زیباییست.

تاریخچه استایل کاوایی

زمانی که دختران نوجوان در دهه 1970 شروع به نوشتن از دوران کودکی خود کردند، تصور می شود که فرهنگ کاوائی ژاپن متولد شده است. اسکریپت این استایل دارای خطوط منحنی و نودل مانند در کنار قلب ها، ستاره ها و چهره های کارتونی بود. آن را با نام های زیادی می شناختند، از جمله Marui Ji Koneko Ji ، و burikko Ji . در حالی که به گفته دیگران، این سبک نوشتاری کاوائی در اصل جنبشی بود که به عنوان واکنشی به فرهنگ سرکوبگر ژاپنی پس از جنگ جهانی دوم و به عنوان راهی برای جوانان آن زمان ایجاد شد تا منحصر به فرد بودن خود را با استفاده از مدادهای مکانیکی به نمایش بگذارند. اگرچه Marui Ji به طور کلی در مدارس ممنوع بود، اما در دهه 1980 در بین تبلیغ کنندگان محبوب شد و الهام بخش یکی از شناخته شده ترین شخصیت های Kawaii در حال حاضر شد.

استایل کاوایی

انواع استایل کاوایی

مد ژاپنی که بر فرهنگ کاوائی و معصومیت تاکید دارد، جلوه ای از فرهنگ ستایش ژاپن است. ممکن است متوجه شده باشید که در حالی که برخی افراد کاوائی را از نظر جنسی جذاب و مختص زنان تعریف می کنند، برخی دیگر آن را به عنوان رنگ های پاستلی و اقلام دخترانه تعریف می کنند. زیبایی پاستلی معمولی Hello Kitty تنها یکی از انواع کاوایی است.

Yume kawaii سبکی از هنر ژاپنی است که بر تم های رویایی کاوائی و رنگ های پاستلی تأکید دارد. به نظر می رسد که این تجسم یک “فانتزی دخترانه” است و می توانید بسیاری از آثار هنری، تکه های پوشاک و محصولات دیگری را بیابید که از این زیبایی شناسی استفاده می کنند.

Shibu-kawaii توضیح می دهد که چگونه بدون افراط کردن، جذاب به نظر برسید. این یک ظاهر ساده است که هر روز به شیوه ای غیررسمی انجام می شود. Shibu-kawaii یک کیوت ساده یا کم بیان است که اساساً ناز معمولی روزانه شماست.

Kimo Kawaii برای ارائه یک تجربه انیمه هیجان انگیز و هرگز دیده نشده به طرفداران ساخته شده است. اصطلاح ژاپنی kimo-kawaii ترکیبی از kimochi warui (خزنده) و بامزه است. اساساً، این ظاهر همه چیز در مورد زیبا بودن خزنده است.

Busu-kawaii ترکیبی از دو کلمه busaiku به معنی زشت و kawaii (ناز) است. بنابراین کاوایی زشت و ناز است. این به خوبی تصور شده از همه گونه های کاوائی است، در حالی که خرده فرهنگ نسبتاً جدیدی از زیبایی شناسی کاوائی است.

گورو کاوائی را می توان به عنوان “کاوائی ناخالص” توصیف کرد. این شامل ترکیبی از زیبا، اما ناخوشایند است. رنگ ها تا حد زیادی شبیه به رنگ های جریان اصلی فرهنگ کاوائی با اضافه شدن جزئیات وحشتناک هستند. در این کاوائی گروتسک، حتی اشیاء منزجر کننده نیز ممکن است رنگارنگ و زیبا ارائه شوند!

استایل کاوایی
ترندهای فشن کاوایی

دورانی که ژاپن به خاطر جنگجویان نترس و پوشش زنان کیمونو مشهور بود گذشته است. خرده فرهنگ مد kawaii به سرعت صنعت مد ژاپن را در دست گرفته است. در حال حاضر، شرکت‌های پوشاک ژاپنی معمولاً جزئیات بامزه‌ای مانند قلب، نقطه پولکا، گل، ستاره و رنگ‌های پاستلی را به محصولات خود اضافه می‌کنند. آنها همچنین اغلب از شخصیت های انیمیشن، های کیتی و رنگ های پاستلی استفاده می کنند. قدم زدن در مرکز خرید، گرایش‌های مختلف مد کاوائی ژاپنی را در لباس نشان می‌دهد. حتی عجیب ترین روندهای مد نیز به چیزی زیبا، پر جنب و جوش و جذاب تبدیل شده است.

یکی از این مدهای کاوایی کازپلی است. Cosplay یا بازی با لباس، جایگاه منحصر به فردی به عنوان نوعی ابراز وجود و سبک زندگی در ژاپن دارد. Cosplayers فراتر از آن عمل می کنند تا طرفداران انیمه را با دقت به تصویر بکشند و قدردانی و تحسین خود را نشان دهند. مردم مانند چهره های محبوب فرهنگ پاپ، شخصیت های انیمیشن و مانگا یا دیگر شخصیت های کارتونی لباس می پوشند. مدهای کاوائی در ژاپن متفاوت است، از هاراجوکو، مد شیرین لولیتا، گوتیک کاوایی و مد دکورا.

شخصیت ها و هیولاهای دنیای Kawaii به خوبی شناخته شده اند. ویژگی‌های زیبای آن‌ها شامل بدن‌های کوچک، سرهای بزرگ با چهره‌های معصوم و چشم‌های مهره‌ای است که شما را در ناحیه زانو ضعیف می‌کند. آنها معمولاً با دست طراحی شده اند و به رنگ پاستلی هستند و ویژگی های شایان ستایشی دارند. کتاب‌های هنری، شکلک‌ها، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های kawaii نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بازی‌های kawaii با کلکسیون‌های زیادی مانند صدف‌ها و سایر اقلام کوچک، بازی‌های kawaii وجود دارد که می‌توانید رستوران برگر خود را در Kawaii Kitchen مدیریت کنید، پر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی kawaii به عنوان سرآشپزها و مشتریان شایان ستایش، و یک بازی با ۴۰ شخصیت مختلف و حیوانات شایان ستایش، هر کدام استعداد خاصی دارند که می تواند به شما در حل پازل کمک کند. در اینجا تعدادی از بهترین بازی های kawaii موجود در اندروید را مشاهده می کنید.

استایل کاوایی

این بازی ها در واقع فرهنگ کاوائی را به سطح بعدی نشان می دهند. درباره این بازی های kawaii بیشتر بخوانید و برای دانلود همه آنها آماده شوید.

مانگا (کمیک های ژاپنی) و انیمه (انیمیشن ژاپنی) که زمانی در خارج از ژاپن تقریبا ناشناخته بودند، که فرهنگ کاوائی این کشور را به نمایش می گذارند، اکنون به یک روند جهانی تبدیل شده اند که جذابیت آن به طور پیوسته در حال افزایش است. مانگا و انیمه تقریباً در همه چیز از غذا و موسیقی گرفته تا مکان‌ها و شخصیت‌ها تحت تأثیر کاوایی قرار گرفته‌اند. شخصیت‌های معروف کاوایی و طراحی ساده یک مانگا، رابطه عاشقانه ژاپن را با همه چیز شایان ستایش برآورده می‌کند. علاوه بر این، شخصیت‌های kawaii مانند Pikachu، Hello Kitty و Pusheen در انیمه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. اما فرهنگ kawaii انیمه فراتر از سرخ شدن شخصیت های بامزه است. Kawaii می‌تواند برای موارد دیگری مانند لباس، لوازم جانبی، صدا و موسیقی متن نیز اعمال شود. در اینجا بهترین انیمه و مانگا کاوایی وجود دارد.

در حالی که اکثر شخصیت‌های کاوائی چشم‌های بزرگی دارند، شخصیت‌های چیبی بیش از هر ویژگی دیگری در اندازه چشم‌ها و سرشان اغراق می‌کنند. به همین دلیل، بیشتر مجسمه های شخصیت به سبک چیبی پایه هایی در زیر پا دارند. آنها معمولاً نسبت نوزادان و حیوانات کوچک را تقریب می‌کنند تا با داشتن سرهای بزرگ و بدن کوچک، حس نوستالژی را برانگیزند. Kawaii و Chibi ممکن است از نظر بصری یکسان به نظر برسند، اما تفاوت زیادی در آن وجود دارد. کاوایی فرهنگی است که در سال‌های گذشته رواج داشته است در حالی که چیبی نوعی هنری است که اندازه‌ای نامتناسب دارد. در ادامه بخوانید و در مورد تفاوت بین kawaii و chibi اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *