mag, راهنمای خرید

همه چیز درباره جوراب شلواری

جوراب شلواری یکی از رایج ترین انواع اکسسوری ها تو دنیای مده. میشه گفت برای بعضی از خانما جوراب شلواری جزء ثابت کمد لباس هاشون هست. جالبه بدونید که جوراب شلواری تا قرن ها بخشی از دنیای استایل بوده. ولی سوال اینجاست که اصلا جوراب شلواری چیست؟ چرا جوراب شلواری ها محبوب هستن؟ چه دلایلی برای پوشیدن جوراب شلواری وجود داره؟ انواع جوراب شلواری به چه شکلی هستن؟ خیالتون راحت ما دست پر اومدیم و قراره به کل این سوالا و سوالای دیگه درباره جوراب شلواری زنانه جواب بدیم. پس حتما همراهمون باشین.

 

جوراب شلواری چیست؟

جوراب شلواری به انگلیسی Pantyhose، یکی از انواع جوراب‌ های زنانه و دخترانه است که با تنگ شدن به سمت پایین و پوشیدن اون از دور کمر، شبیه شلوار هست. جوراب شلواری ها اغلب از پارچه‌ های نرم و راحتی ساخته شدن و به عنوان یک پوشش کامل برای پاهای زنان استفاده میشن.
جوراب شلواری معمولا به دلیل پوشش نرم و راحتی که به پاها میده، در فصل‌ های سرد سال برای گرم نگه داشتن پاها بسیار محبوب هست. بعلاوه جوراب شلواری ها به دلیل تنوع طرح‌ و رنگ‌های آن، می تونه به تناسب با سبک پوششی شما و در هر مناسبتی قابل استفاده باشه.

 

جوراب شلواری

 

تفاوت جوراب شلواری و ساپورت

جوراب شلواری و ساپورت هر دو لباس مخصوص پوشاندن پاها هستن ولی با این حال تفاوت های قابل توجهی دارن که در ادامه بهشون اشاره می کنیم؛

  • جوراب شلواری به لباس های شفاف و به نوعی به زیرپوش گفته می شه درحالیکه ساپورت به لباس های مات و ضخیم تر اشاره داره. البته که در اغلب مواقع از اصطلاح رایج جوراب شلواری برای هر لباس پوشاننده پا بدون در نظر گرفتن ضخامت و نازکی آن گفته می شه.
  • تعدا د دنیرها (معیار ضخامت یا وزن) در جوراب شلواری بین 8 تا 30 متغیر هست درحالیکه تعداد دنیرها در ساپورت معمولا بین 40 تا 100 است. تفاوت این تعداد دنیر در نازکی و ضخامت این دو نوع لباسه که مشخصا نازک بودن جوراب شلواری منجر به سریع تر پاره و زخمی شدن اون می شه.
  • جوراب شلواری بعنوان لباس زیر زنانه همراه با دامن یا پیرهن استفاده می شه درحالیکه ساپورت با دوامه و برای اهداف مختلفی مثل ورزشی، گرمایی در مراسم های رسمی و غیررسمی مورد استفاده قرار می گیره که هم زنان و هم مردان می تونن از اون استفاده کنن.
  • تهیه و ساخت جوراب شلواری به ترکیبی از مواد مختلف نیاز داره. قسمت بالایی اون که گاها بعنوان لباس زیر عمل می کنه از مواد متخلخل ساخته شده است و با رسیدن به پایین کمی نازک تر می شه. در حالیکه ساپورت ها ضخامت ثابتی دارن و اغلب از یه نوع مواد در سراسر لباس استفاده میشه.
  • ساپورت ها زودتر از جوراب شلواری ها ساخته شدن. این لباس ها از اواسط قرون وسطی مد بودن و تا به امروز هم وجود دارن. در حالیکه جوراب شلواری ها تقریبا از سال 1959 وارد بازار شدن.

 

جوراب شلواری

 

جلوگیری از پاره شدن جوراب شلواری

برای اینکه از پاره یا زخمی شدن جوراب شلواری جلوگیری کنین میتونین این راهکارهارو امتحان کنین؛

  • انتخاب جوراب شلواری با کیفیت بالا: جوراب شلواری‌ های با کیفیت پایین تر، ممکنه در مقابل سایش و کشیدگی مقاومت کمتری داشته باشن، بنابراین بهتره از جوراب شلواری با کیفیت بالا استفاده کنین.
  • استفاده از جوراب شلواری ‌های ضخیم‌ تر: جوراب شلواری‌ های ضخیم‌ تر، مقاومت بیشتری در برابر سایش دارن و احتمال پاره شدن اونها کمتره.
  • انتخاب اندازه مناسب: اندازه مناسب جوراب شلواری، بدون کشیدگی و بدون خالی ماندن بین ساق پا برای شما بهترین انتخابه. بهتره جوراب شلواری‌ هایی با سایز نامناسب نخرین.
  • پرهیز از استفاده از ناخن برای جا انداختن جوراب شلواری: جا دادن جوراب شلواری با استفاده از ناخن میتونه باعث سوراخ شدنش بشه. بهتره از روش‌ های دیگه مثل انگشتای دست بدون درگیر کردن ناخنا استفاده کنین.
  • مراقبت درست از جوراب شلواری: جوراب شلواری‌ های پرتنش و بدون الاستیک، سریعتر پاره میشن. بنابراین، برای مراقبت درست از جوراب شلواری، بهتره اونهارو در دمای پایین تر و با استفاده از دستگاه شستشوی ملایم‌تر شستشو بدین و وقتی خیلی خیس هستن از آویز کردن اونها جلوگیری کنین.

جوراب شلوار چیست

 

مزایای پوشیدن جوراب شلواری

تو این قسمت یه سری دلایل براتون میاریم درمورد این سوال که چرا جوراب شلواری بپوشیم و پوشیدنش چه مزیت هایی داره؛

 

1. جوراب شلواری ها تو زمسون پاهاتونو گرم نگه می دارن

جوراب شلواری ها به ما این امکان رو میده که حتی تو سردترین ماه های سال بتونیم همچنان دامن بپوشیم بدون اینکه خیلی نگران سرما باشیم. دلیلشم اینه که جوراب شلواری ها مخصوصا از نوع ضخیم ترشون می تونن گرما رو تو بدن حفظ کنن و پاهاتونو گرم نگه دارن. اگه خیلی سرمایی هستین کار دیگه ای که می تونین انجام بدین اینه که خیلی راحت جوراب شلواری هارو از زیر شلوار جین بپوشین و خیالتون بابت یخ نزدن راحت باشه!

 

2. جوراب شلواری ها باعث میشن تو تابستون خنک بمونید

ممکنه تعجب کنید که چجوری میشه یه محصول هم باعث گرم شدن و هم باعث خنک شدن بشه. حالا جدای از اینکه جوراب شلواری ها تو دسته بندی های مختلفی وجود دارن، دلیل دیگه اینه که جوراب شلواری ها تعریق رو کاهش میدن. مطالعات نشون میده پوشیدن جوراب شلواری می تونه تا 40 درصد تعریق رو کاهش بده. دلیلشم اینه که جوراب شلواری ها اغلب از نایلون نازک ساخته میشن و همین باعث میشه که رطوبت رو از پوست دور کنن و کمک می کنه که خنک بمونید. البته به مدت زمانی که جوراب شلواری تنتون هست هم ربط داره! حالا بعدا میگم بهتون.

 

3. جوراب شلواری ها از بو گرفتن پا جلوگیری می کنن

همونطور که جوراب از بو گرفتن پا جلوگیری می کنه، جوراب شلواری هم همین لطف و در حق پا می کنه. چی از این بهتر؟! دلیلشم همونیه که قبلا بهش اشاره کردیم؛ جوراب شلواری ها تعریق رو کاهش میدن که همین باعث میشه پا کمتر بو بگیره. راستی اگه دوست داشتین بیشتر درباره این موضوع بدونین یه سر به مقاله چرا جوراب بو میگیرد؟

 

4. جوراب شلواری اصطکاک رو کاهش میده که از ساییده شدن و تاول زدن پا جلوگیری می کنه

احتمالا بدترین چیزی که درمورد پوشیدن دامن و لباس با پای برهنه وجود داره اینه که باعث ساییدگی ران ها و تاول زدن پاشنه و انگشتای پاتون میشه. درحالیکه که جوراب شلواری با کاهش اصطکاک از ساییدگی دردناک ران ها و تاول زدن جلوگیری می کنه. به همین خاطر هست که جوراب شلواری هم مثل جوراب می تونه از تاول زدن پا که ناشی از کفش میشه محافظت کنه.

 

5. جوراب شلواری ظاهر شیکی به شما میده و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس تون میشه

جوراب شلواری هم می تونه برای یه مراسم رسمی و هم دورهمی های خانوادگی و دوستانه مناسب باشه. هیچی به اندازه یه دامن مشکی یا نوک مدادی با جوراب شلواری شفاف مشکی شیک نیست! جوراب شلواری های زنونه وقتی با لباسای کوتاه مجلسی و اسپورت ست میشن یه گزینه عالی هستن که می تونن تاثیر زیادی رو اعتماد به نفستون داشته باشن. دلیلشم اینه که جدای از اینکه راحت ست میشن، باعث بلندتر و کشیده تر دیده شدن پاها میشن و جنس شفاف شون جذابیتش رو دو چندان میکنه.

 

6. جوراب شلواری از واریس جلوگیری می کنه

جوراب شلواری می تونه به جلوگیری از واریس کمک کنه بخاطر اینکه به رگ های شما کمک میکنه تا درست کار کنه و از گردش خون بد و لخته شدنش جلوگیری می کنن.

 

 

معایب پوشیدن جوراب شلواری

پوشیدن جوراب شلواری برای ساعت های متوالی می تونه مضر باشه. درسته که جوراب شلواری ها میتونن جزء ثابتی از کمد لباس خانوما باشن ولی باید به این بعد قضیه هم توجه کرد. نایلون که اغلب ماده اصلی تولید جوراب شلواری هاست، یه ماده مصنوعیه که باعث میشه گرما به دام بیفته و باعث تعریق بشه و حتی عفونت های قارچی تحت این شرایط مرطوب و گرم رشد می کنن. اگه پوشیدن جوراب شلواری براتون الزامیه، حتما سعی کنید برای مدت کوتاهی بپوشین و بعد هربار پوشیدن اون رو بشورین.
نکته بعدی که وجود داره اینه که تنگ بودن جوراب شلواری ها می تونه به انگشتای پا فشار بیاره و اونهارو دچار گرفتگی کنه و از درست باز شدن پا موقع راه رفتن جلوگیری کنه. این می تونه منجر به ناهنجاری هایی مثل انگشت چکشی و ناخن های فرورفته تو پا بشه. حتما مطمئن بشین که که قسمت پای این جوراب شلواری ها خیلی تنگ و سفت قرار نمیگیرن.

انواع جوراب شلواری

انواع مختلفی از جوراب شلواری ها وجود داره که ما اینجا به 7 تا از معروف ترین هاش اشاره می کنیم؛

 

1- فیشنت ها

فیشنت ها یا همون جوراب های توری در الگوهای مختلفی عرضه میشن. این جوراب شلواری ها کمر کشی دارن و تو یک سایز برای همه ارائه میشن. بسیار جذاب هستن و با اکثر لباس های رسمی و غیررسمی ست میشن. یکی از بهترین گزینه های ست کردن فیشنت ها دامن های مشکی کوتاه هستن. برای خرید فیشنت می تونین به سایت ما مراجعه کنن.

جوراب شلواری فیشنت

 

2- جوراب ساق بلند تا ران

جوراب های ساق بلند تا ران حال و هوای دختر مدرسه ای های انگلیسی رو داره! این جوراب ها یه اکسسوری عالی برای شیک پوش شدن هستن. این جوراب های شیک رو میشه با دامن ها و لباس های گشاد ست کرد تا به جذابیت لباس اضافه بشه.

3- جوراب شلواری های طرح دار

جوراب شلواری با طرح های چاپی مختلف هم شیک هستن. این نوع جوراب شلواری ها برای ست کردن با لباس های رسمی کوتاه و لباس شب عالی هستن. اغلب از نایلون ساخته میشن و بسیار نرم و راحت هستن. برای تکمیل استایل تون می تونید یه جفت کفش پاشنه بلند بپوشین و تمام.

4- جوراب شلواری های راه راه

قصد دارین یه چیز جدید به استایل تون اضافه کنید؟ این جوراب شلواری های مشکی راه راه نیمه شفاف یه انتخاب عالی هستن. این جوراب شلواری ها با شلوارک های جین و کفش های کتانی خیلی جذاب به نظر میرسن. برای کسایی که عاشق پوشیدن شلوارهای کوتاه و شلوارک تو زمستون هستن، این جوراب شلواری ها پاهاتونو در برابر سرما محافظت می کنن.

 

جوراب شلواری راه راه

 

5- جوراب شلواری های شفاف

این جوراب شلواری های شفاف ساده ترین و شناخته شده ترین و شیک ترین نوع جوراب شلواری ها هستن. از نایلون ساخته شدن و پاهاتون رو گرم می کنن. بعنوان یه اکسسوری شیک برای لباساتون محسوب میشن. مخصوصا با برجسته تر کردن انحنای پاهاتون جذابیت خاصی به استایل تون میدن.

جوراب شلواری شفاف

 

6- جوراب شلواری های رنگی

جوراب شلواری های رنگی هم که خوراک دخترای نوجوون هست. البته که همه خانوما می تونن مناسب با رنگ لباسی که تنشون می کنن از این جوراب شلواری ها استفاده میکنن. رنگ های جذاب و متنوعی که میتونه یه تغییر اساسی به استایل تون بده.

 

7- جوراب شلواری های رنگ پا

این جوراب شلواری ها با رنگ مات بژ گزینه مناسبی برای فرار از جوراب شلواری های مشکی هستن. این جوراب شلواری ها کمر بلندی دارن و می تونن بعنوان یه فرم دهنده هم مورد استفاده قرار بگیرن. این جوراب شلواری های کرم رنگ گزینه خوبی برای ست کردن با یونیفرم، پیراهن، دامن و شورت هستن.

جوراب شلواری رنگ پا

 

ست کردن جوراب شلواری

ترکیب جوراب شلواری با لباس‌های دیگه بستگی به سبک و رویکرد شما در پوشیدن لباس داره، اما تو ادامه چند روش ترکیبی رو توضیح میدیم:

  • ست کردن جوراب شلواری با شلوار: شما می‌تونید با انتخاب جوراب شلواری با طرح ‌های جذاب و رنگی با شلوارهای پاره یا کوتاه، ترکیبی زیبا داشته باشین. برای مثال شلوارهای قهوه‌ای یا مشکی با جوراب شلواری ‌های زرد، قرمز و یا خاکستری، یک ترکیب جذاب و متفاوت هستن.
  • ست کردن جوراب شلواری با پیراهن: با جوراب شلواری در رنگ‌ های تیره و یک پیراهن با طرح ساده و یا رنگ خاکستری، یک ترکیب کلاسیک و جذاب خواهید داشت.
  • ست کردن جوراب شلواری با کفش: با جوراب شلواری و کفش ‌های رنگی یا تیره، میشه یه ترکیب جالب و جذاب ایجاد کرد. برای مثال کفش ‌های مشکی با جوراب‌ های قرمز یا کفش‌ های زرد با جوراب‌های سیاه.
  • ست کردن جوراب شلواری با کت: اگره علاقه به پوشیدن کت های رسمی دارین، می تونین با یک جوراب شلواری رنگی و یا طرح دار جذاب ترکیبی جالبی ایجاد کنین.

با توجه به متناسب بودن رنگ و طرح جوراب شلواری با لباسای دیگه، می‌تونید ترکیبات متفاوتی ایجاد کنین که به شما ظاهر شیک و متفاوتی بده.

 

تاریخچه جوراب شلواری

شاید براتون جالب باشه که کمی هم درباره تاریخچه جوراب شلواری بدونید. اصطلاح جوراب شلواری از کلمه آنگلوساکسون “hosen” گرفته شده که به معنی پوشش هست. اشراف زاده های اروپایی این نسخه های اولیه جوراب شلواری را در قرن های 15 و 16 می پوشیدن تا اسب سواری رو آسون تر کنن. جالبه بدونید که اولین زنی که جوراب شلواری به پا کرد ملکه الیزابت اول بود. اولین جوراب شلواری ابریشمی را در سال 1560 به ملکه دادن و ملکه عاشق نرمی و راحتی اون شد. این نسخه های اولیه از جوراب شلواری از ابریشم و پشم ساخته می شدن و با گیره نگه داشته می شدن یا این که بصورت سفارشی برای فرد تولید میشد.
در طول قرن های بعد جوراب شلواری به نوعی به منظور حفظ عفاف، گرما و محافظت از پاها استفاده می شد. در اواخر دهه 1960 اولین جوراب شلواری هایی که امروزه شاهد آنها در بازار هستیم، ساخته و تولید شدن و جایگزینی برای جوراب شلواری هایی بودن که با استفاده از گیره نگه داشته می شدن.

چرا جوراب شلواری ها محبوب هستند؟

جوراب شلواری یکی از جذاب ترین اکسسوری هاییه که می تونید به استایل تون اضافه کنید. حالا چرا اینطوره؟ بخاطر اینکه یه لباس همه کاره است. طراحی جوراب شلواری ها خیلی ساده است. معمولا جوراب شلواری ها تک رنگ هستن برای همینه که طرفدارای زیادی دارن و خیلی راحت با خیلی چیزا ست میشن. حالا از طرفی بعضی از طراحا هم هستن که میان طرح هایی رو روی جوراب شلواری ها چاپ می کنن تا ظاهر جذاب تری داشته باشی و هر نوع سلیقه ای بتونه ازشون بهره مند بشه. جوراب شلواری های ضخیم تر هم که کاملا مناسب فصول خنک و سرد هستن. این حجم از تنوع تو جنس و رنگ یه همچین محصولی که میشه تو مراسم و فصول مختلف ازش استفاده کرد باعث میشه که انقدر محبوب بشه.

 

چه جوراب شلواری برای من مناسبه؟

نوع جوراب شلواری که به سراغ اون میرید، همون اندازه که به لباس تون بستگی داره به سلقیه شخصی و همچنین استایل مد نظرتون هم وابسته هست. نکته بعدی اینه که جوراب شلواری با رنگ های مختلف و شفاف به قدری زیاده که به سختی میشه در مورد اینکه چه جوراب شلواری براتون مناسبه صحبت کرد. ولی بطور کلی اگه بخوایم بگیم اینه که فرایند رو از اینجا شروع کنید که کجا قراره جوراب شلواری بپوشیم؟ مثلا قراره برای یه دورهمی رسمی جوراب شلواری بپوشین پیشنهاد ما اینه که برید سراغ جوراب شلواری شفاف مشکی. ولی اگه قراره یه مهمونی صمیمی شرکت کنید خیلی آزادین که بین جوراب شلواری های رنگی و حتی فیشنت ها انتخاب کنید. بعد به این فکر کنید که با چه لباسی قراره جوراب شلواری بپوشین. مثلا اگه قراره از زیر شلوارهای پاره از این اکسسوری استفاده کنید حتما برید سراغ فیشنت ها ولی اگه قراره با دامن از این محصول استفاده کنید بهتره برید سراغ جوراب شلواری های مشکی و بی رنگ. اگه هم که اهل رنگ و ساختار شکنی و این داستانا هستین خیلی راحت می تونید برید سراغ جوراب شلواری قرمز و آبی تا صورتی و سبز این رنگای فانتزی.
فکر کنید که دیگه نیاز نیست همیشه توی زمستون شلوار جین بپوشین؛ یه استایل جدیدی که می تونید بهش فکر کنید پوشیدن جوراب شلواری یا همون ساپورت های ضخیم هست.

جمع بندی

جوراب شلواری یکی از لوازم جانبی پوششی است که به عنوان یک پوشش نرم و آسوده برای پاهای زنانه مورد استفاده قرار می‌گیره. یکی از دلایل محبوبیت جوراب شلواری، تنوع طرح ‌ها و رنگ‌ های این محصول هست که امکان ترکیب با انواع مختلفی از لباس‌ های زنانه را فراهم می ‌کنه. علاوه بر این، جوراب شلواری زنانه به دلیل پوشش نرم و راحتی که به پاها میده، معمولا در فصول سرد سال و برای فعالیت ‌هایی مثل دویدن، پیاده‌روی، ورزش و یا رقص بسیار محبوب هست. حالا شما بگین، به چه نوع جوراب شلواری هایی بیشتر علاقه دارن و اغلب تو چه مواقعی از جوراب شلواری ها استفاده می کنین. حتما برامون بنویسین تا بتونیم طبق سلیقه شما محصولات مون رو شارژ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *