mag, راهنمای خرید

هر چند وقت یکبار جوراب جدید بخریم؟

خرید جوراب جدید

یه سوال؟ موقع خونه تکونی سری به کشوی جوراباتون می زنین؟ اصلا وقتی میرید سراغشون جورابایی که عمرشونو کردنو می ریزین دور یا نه؟ اگه جزء اون دسته از آدمایی هستین که از لباسای کهنه استفاده مجدد می کنید یا بهتره بگم وارد فرایند بازیافت می کنید که دمتون گرم ولی اگه نه، وقتشه که بریزیدشون دور. وقت شروع تازه رسیده. این شروع تازه شامل جورابا هم میشه. دور ریختن قدیمیا و خریدن جدیدا. اگه شمام می خواین بدونین که هر چند وقت یه بار باید سراغ خرید جوراب جدید بریدو دنبال این هستین که بدونین جورابا اغلب چقدر دوام دارن، جای درستی اومدین. ما تو این مقاله قراره به این سوال که سوال خیلی از مشتریامون هم بوده جواب بدیم.

 

جوراب ها چقدر دوام می آورند؟

بذارین همین اول بهتون بگم که معمولا جورابا اگه یک بار در هفته پوشیده بشن بین 6 ماه تا یک سال دووم میارن. حالا اگه سوالتون اینه که جورابای با کیفیت بالا چقد دووم میارن، باید بگیم بیشتر از یک سال. اگه بخوایم این موضوع رو دقیق تر بررسی کنیم باید بدونیم که عمر جوراب به عوامل مختلفی بستگی داره، عواملی مثل جنس، نوع و ساخت اون، فعالیت های روزمره و نحوه شستشو و نگهداری از اونها حالا تو قسمتای بعد بیشتر به این موضوع می پردازیم. اینم بگم که معمولا جوراب نیم ساق و جورابای بالای زانو بیشتر از جورابای مچی دووم میارن. بذارین یه مثال بزنیم براتون؛ مثلا کسی که هر روز پیاده میره سرکار قطعا نیاز داره زود به زود خرید جوراب جدید انجام بده تا کسی که هر روز با ماشین رفت و آمد می کنه.

 

کی جورابمون رو دور بندازیم؟

اگه کلی بخوایم جواب بدیم خب معمولا وقتی که جورابتون از قسمت پاشنه یا پنجه به شکل قابل توجهی نخ نما شما شده یا اینکه وقتی از جایی سوراخ شده باشه دیگه وقتشه که از خیر این جورابا بگذرین! یکی دیگه از نشونه های زمان دور انداختن جوراب وقتیه که تو طول روز مجبور باشین مدام جوراباتونو بالا بکشین. جوراب شل و ولی که مدام از پا سر می خوره به معنی اینه که بخاطر استفاده زیاد دیگه عمرشو کرده. البته ی وقتاییم هست که جوراب جدیده و این اتفاق براش میفته که این می تونه بخاطر عدم دقت تو انتخاب سایز باشه. ما درباره همین موضوع هم یه مقاله براتون نوشتیم تحت عنوان سایزبندی جوراب که براحتی می تونید با خوندنش سایز جوراب تون رو در بیارین.
درباره جورابای رنگی رنگی و جوراب فانتزی ممکنه بعد از استفاده و شستشوی زیاد رنگشون محو شده باشه و این یعنی زمان دور انداختن و جایگزین کردنشون با یه جوراب جدید رسیده. ما کلی از این جوراب های رنگی رنگی و فانتزی و لنگه به لنگه تو جوراب السوان داریم. کافیه یه سر بزنید و از بین این همه تنوعی که وجود داره جوراب مورد علاقه تون رو پیدا کنید.
ولی لازمه به این نکته هم اشاره کنیم که حالا اگه به هر دلیلی عمر جوراباتون تموم شده حتما نباید عاقبتشون به سطل زباله ختم بشه! به جای دور انداختن شون تو زباله می تونید ازشون برای درست کردن کاردستی بچه هاتون استفاده کنید و یا به مجموعه های بازیافت تحویل بدین. این مجموعه از پارچه های بازیافتی برای خیلی چیزا استفاده می کنن. با این کار هم به چرخه بازیافت کمک کردین و هم به این مجموعه ها.

 

کی جوراب دور بندازیم

 

چندوقت یکبار جوراب جدید بخریم؟

جدا شدن از جورابایی که به طرز غم انگیزی به انتهای تاریخ انقضای خودشون رسیدن سخته! درکتون می کنم! ولی خب بعد اینکه دورشون انداختین و سوگواری هاتونو براش کردین دیگه وقتشه جاشونو با جورابای جدید پر کنید. برای اینکه هم خودتون و هم کشوی جوراباتون احساس شادابی و خوشحالی داشته باشن بهتره هر 3 تا 6 ماه یکبار برید سراغ خرید جوراب جدید. یا مثلا می تونید هربار که یه جفت جوراب دور می ندازین براش جایگزین بخرین. حتما یه سر به جورابای ما بزنید، حتما وسوسه میشین یه استایل جدید داشته باشین و یه کشوی جوراب هیجان انگیز!

چگونه جوراب هایمان ماندگاری بیشتری داشته باشند؟

آیا می دونستید که جورابای با کیفیت و مناسب موندگاری بیشتری دارن؟ همه چی بر می گرده به موادی که جوراب باهاش تولید شده و نحوه قرارگیری مناسب پاشنه و پنجه پا. وقتی جوراب به شکل مناسبی تو پا قرار نگیره بخاطر افزایش اصطکاک سریع تر فرسوده میشه. حالا جا داره همینجا به یه نکته اشاره کنم اونم اینکه ما تو السوان نه تنها جورابامون رو با الیاف کاملا طبیعی تولید میکنم بلکه تو انتهای فرایند تولید جورابارو پنجه گیری می کنیم تا به خوبی تو پا قرار بگیرن و موندگاری بیشتری داشته باشن. حالا می خوایم تو این قسمت یه سری نکته بهتون بگیم که با استفاده از اونا بتونید عمر جوراب رو افزایش بدین؛

 

خرید جوراب جدید

 

  • موقع شستن جورابا اگه قصد دارین اونهارو داخل ماشین لباسشویی بندازین حتما اونارو از داخل به بیرون بچرخونید و اینکه تا جایی که ممکنه نذارین برای مدت زیادی تو خشک کن لباسشویی بمونه.
  • از اتو کردن و قرار دادن جورابا تو دمای بالا خوددداری کنید.
  • وقتایی که قصد دارین همه جوراباتونو یکجا بشورین حتما جفتشون کنید تا اگه احیانا یکی از لنگه های جوراب تو فرایند شستشو گم شد، بتونید پیداش کنین. اینجوری دیگه مجبور نیستین جورابای دوست داشتنی تون رو بخاطر اینکه یه لنگه گم شده دور بندازین. البته اگه هم این اتفاق افتاد با یه لنگه دیگه ست ش کنید. مثل جوراب لنگه به لنگه ما!
  • اینم اضافه کنم که نهایتا هر جورابی با شرط نوع استفاده و جنس محصول می تونه یک سال دووم بیاره! پس تو انتخاب و نحوه شستشو و نگهداری جوراباتون دقت کنید.

 

بهترین روش تا کردن جوراب

یکی دیگه از فاکتورایی که می تونه تاثیر بسزایی تو طول عمر جورابا و زمان خرید جوراب جدید داشته باشه، نحوه تا کردن اونها و نحوه قرارگیری شون هست. جدی میگم! مثلا همین الان مطمئنم که خیلیاتون وقتی می خواین جوراباتونو توی کشوی لباسا قرار بدین یه لنگه رو می ذارین تو لنگه دیگه و به شکل توپی قرارشون می دین و به خیال خودتون فکر می کنید اینجوری هم جای کمتری می گیره و هم روش آسون تریه. متاسفم که بگم این روش درستی نیست! درحالیکه ممکنه (میگم ممکنه) واقعا جای کمتری بگیره ولی لازمه بدونید که با این کار اسپندکس (خاصیت ارتجاعی و کشسانی) جوراب خیلی سریع تر از بین میره و جورابتون شروع به از دست دادن شکل خودش می کنه. خوشبختانه راه های مختلفی برای تا کردن جوراب وجود داره که هم جای کمتری بگیره و هم شکل و فرمش رو به این زودیا از دست نده.
حالا اینجا بهترین روش تا کردن جوراب رو میگم بهتون. برای تا کردن جوراب کافیه دو لنگه جوراب رو صاف بذارین روی هم و مطمئن بشین که هر دوشون تو امتداد هم قرار گرفتن. نیمه پایینی رو تا کنید و بعدش نیمه دیگه جوراب یعنی قسمت پاشنه و پنجه رو به پشت تا بزنید. وقتی جوراباتونو این شکلی تا کنید، می تونید کلی جوراب رو تو کشو یا کمد لباساتون روی هم بچینین بدون اینکه خطری اونارو تهدید کنه و کشیده بشن. اگه دوست دارین نکات بیشتری درمورد مرتب سازی جوراباتون بدونین ما یه مقاله مفصل دیگه به اسم مرتب کردن جوراب ها بهش اختصاص دادیم. حتما یه سر بهش بزنید؛

 

تا کردن جوراب

 

جمع بندی

بعضی وقتام میشه احساس شروع تازه رو از کشوی جوراباتون شروع کنید! نگم براتون که چقدر حس خوبیه دور انداختن جورابای قدیمی و جایگزین کردنشون با جورابای جدید. ما این مقاله رو به همین موضوع جذاب اختصاص دادیم اینکه هر چند وقت یکبار لازمه خرید جوراب جدید انجام بدیم، چیکار کنیم جورابامون طول عمر بیشتری داشته باشن و کلی سوال دیگه. حالا شما برامون بگین هر چند وقت یکبار جوراب جدید می خرین؟ و اینکه کی تصمیم به خرید میگیرین؟ یعنی چه فاکتوری باعث میشه برید سراغ خرید جوراب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *