mag, درباره جوراب

مرتب کردن جوراب ها

مرتب کردن جوراب

مشکل کشوهای جوراب اینه که همیشه خدا نامرتب ترین قسمت هستن! به جای اینکه اون قسمت از کمد باشن که بتونیم راحت چیزی که می خوایم رو پیدا کنیم، به بازار شام تبدیل میشن. احتمالا شمام برا همین اینجایین، مرتب کردن جوراب ها؛ خیالتون راحت تنها نیستین! بی خود نیست که دکترا این همه مدت دارن به ما میگن که

“با داشتن محیطی تمیز و مرتب، بهتر فکر کنید و سالم تر زندگی کنید.”

وقتی محیط اطراف ما مرتب باشه ما هم راحتر و با سرعت بیشتری به بقیه کارامون می رسیم. حالا منظور از مرتب کردن جوراب ها فقط این نیستش که جورابارو بشورید، تا کنید و بندازین تو کشو. مرتب کردن جورابا نه تنها می تونه یه کار خلاقانه باشه بلکه به نظم دهی و آزاد شدن ذهن تون هم کمک می کنه. اینکه چجوری به مرتب کردن جوراب ها فکر کنید مسئله آزمون و خطاست. ولی پیشنهاد می کنیم برای اینکه ذهنتون آروم و مرتب بشه حتما این کارو بکنید؛ ما هم کمکتون می کنیم. تو ادامه همراهمون باشین تا راجع به مرتب کردن جوراب ها به روش های مختلف باهم دیگه صحبت کنیم.
بعد خوندن این مقاله چه چیزایی دستگیرتون میشه اینکه؛

  • چجوری جوراباتونو مرتب کنید
  • چجوری جوراباتونو تو کشو بذارین
  • چجوری کشوی جوراباتونو سازماندهی کنید

خب بریم سراغ مراحل و ترفندهای مرتب کردن جوراب.

 

مرتب کردن جوراب ها

 

1. موجودی جوراباتون رو در بیارین

اگر شمام قصد مرتب کردن جوراب هاتون رو دارین و یا اصلا می خواین یاد بگیرین که چجوری هربار این کارو انجام بدین، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید اینه که ببینید اصلا چند جفت جوراب دارید. برای اینکار لازمه که کشوتونو خالی کنید و تمام جوراباتونو بریزید بیرون. بعد برید سراغ تفکیک اینکه کدوم جورابا دور انداختنیه و کدوم جورابا قراره برگرده به کشو. با این کار شما موجودی جورابای سالم تونو درآوردین. شاید براتون سوال پیش بیاد که هر چند وقت یکبار باید جوراب بخریم، ما این سوال رو هم تو مقاله مون جواب دادیم، حتما یه سر بهش بزنید.

2. جوراب هارو دسته بندی کنید

روش های مختلفی برای دسته بندی کردن جوراب ها و قرار دادن اونها توی کشو وجود داره که تو ادامه بهشون اشاره می کنیم؛

 

 

  • مرتب سازی جوراب ها براساس اندازه

بعد از اینکه جورابای دور انداختنی رو از جورابای سالم تفکیک کردین، وقتشه که برید سراغ دسته بندی کردنشون. یکی از پیشنهادهای ما اینه که جوراباتون بر حسب اندازه اونها دسته بندی کنید. مثلا جوراب مچی، جوراب ساق دار، جوراب کالج و … خیلی مرتب جورابارو تا کنید و تو جایی که از قبل برای هر دسته انتخاب کردین قرار بدین. همینطور که کم کم یاد میگیرین چجوری جوراباتونو مرتب کنید و هر کدومو از جای خودش بردارین، اینطوری دیگه صبحایی که برای رفتن به سرکار و مدرسه عجله دارین، یه جنگ روانی برای پیدا نکردن جورابی که می خواین راه نمی افته و همه چی خیلی آروم و مرتب پیش میره.

مرتب کردن جوراب براساس اندازه

 

  • مرتب سازی جوراب ها براساس رنگ

مرتب کردن جوراب ها بر مبنای رنگ بندی شون هم کار جالبیه! می تونید اینجوری دسته بندی کنید که جورابای سفید، مشکی و جوراب فانتزی. اگه مثلا دیدین که جورابای رنگی تون بیشتر از اون جورابای سفید و مشکی هست تو این حالت می تونید این جورابارو برحسب تن رنگی شون دسته بندی کنید.

یادتون باشه هر اقلام دیگه ای که باعث شلوغ شدن کشوتون میشه رو جدا کنید. با این کار کمک بزرگی به خودتون می کنید. چون وقتایی که می خواین یه جفت جوراب رو بردارین چیزای دیگه ای تو کشوتون باشه همه چی بهم می ریزه و این موضوع نه تنها باعث بهم ریختن اعصابتون میشه بلکه مجبورین خیلی زود به زود کشوتونو مرتب کنید!
خب تا اینجا یه خلاصه درمورد کارایی که باید انجام بدیم؛

  • همه جوراباتونو از کشو یا کمدتون بریزین بیرون
  • موجودی جوراباتون رو در بیارین
  • موجودی جوراباتونو تفکیک کنید ( جورابایی که می خواین نگهشون دارین، جورابایی که می خواین ازشون استفاده مجدد کنین، جورابایی که باید دور بندازین)
  • کشوتونو با یه دستمال یا حوله مرطوب تمیز کنید
  • ببینید قراره از چه نوع نظم دهنده هایی برای داخل کشوتون استفاده کنید
  • مجداد یه نگاه به جوراباتون بندازین و ببینید آیا جورابای بیشتری هستن که بخواین از دستشون خلاص شید

 

راستی اگه شمام به جورابای مچی علاقه دارین یه سر به مقاله کی جوراب مچی بپوشیم ، بزنید کلی اطلاعات مفید دستگیرتون میشه.

 

روش مرتب کردن جوراب

 

3. نحوه تا کردن جوراب ها

قبل از اینکه به این نتیجه برسید که چجوری قراره کشوی جوراباتونو سازماندهی کنین، اول باید ببینید که چجوری قراره جوراباتونو تا کنید. احتمالا بعضیاتون جورابارو به شکل توپ در میارین و همونجوری می ندازین تو کشو یا کمد لباسا. درحالیکه کار درستی نیست. چرا؟ چون تو این حالت جوراباتون حالت کشسانی و شکل و فرم اولیه خودشونو از دست میدن. برای اینکه عمر جوراباتونو به حداکثر برسونین، توصیه می کنیم از انجام دادن این کار خودداری کنید. جدای از این، این مدل تا کردن جوراب فضای زیادی رو تو کشو اشغال می کنه.
بهتره هر لنگه از جوراب رو روی لنگه دیگه قرار بدین و یکبار از سمت ساق و یکبار هم از سمت پایین جوراب تا بزنید و داخل نظم دهنده های کشوتون قرار بدین. این کار باعث میشه صبح تون رو با آرامش بیشتری شروع کنید. چون دیگه لازم نیست دنبال جوراباتون بگردین با این کار همه چیو از قبل برای راحتی خودتون آماده کردین.
اگه جورابای ضخیم دارین بهتره از وسط تاشون کنید و بعد مطابق تصویر زیر از نظم دهنده هایی استفاده کنید که تو قسمت بالاشون کش دارن تا بتونید برای جلوگیری از نامرتب شدن، جوراب رو زیر کش قرار بدین.

 

نظم دهنده جوراب

 

4. از نظم دهنده ها استفاده کنید

اگه کشوی کوچیکی دارین و تعداد جوراباتون تقریبا زیادن یا اصلا برای اینکه کشوتون نظم بیشتری داشته باشه، پیشنهاد می کنیم از نظم دهنده ها استفاده کنید. این نظم دهنده ها عالین؛ چه برای نظم دادن کشوی جوراباتون، چه برای نظم دادن کشوی لباسای دیگه. با این کار خیلی راحتر می تونید بر حسب اندازه یا رنگ جوراباتون دسته بندی کنید و اینجوری هم تعداد و هم نوع تفکیک جوراباتون مشخص میشه.
حالا یه خلاصه از اینکه جورابامونو چجوری تا کنیم و تو کشو بذاریم خوبه؛

  • جوراباتونو توپی نکنید
  • روش های درست تا کردن جوراب رو مشخص کنید
  • جوراباتونو به شکل مربع یا مستطیل تا کنید
  • اگه جورابا خیلی ضخیم نیستن و ساق بلندن سه بار تاشون کنید

فکر کنم دیگه تا اینجا فهمیدین که بهتره چجوری جوراباتونو تا کنید و تو کشو بذارین. تمیز و مرتب شدن کشوی جوراباتون نه تنها به سالم موندن اونها کمک می کنه بلکه باعث بخاطر حس خوبی که بهتون می ده می تونه تشویق تون کنه که کل کمد لباستون همیشه همیقدر مرتب باشه و این سبک جدید رو تو زندگیتون نهادینه کنید.
یادتون باشه که ممکنه مجبور بشین جورابای خاصی مثل جوراب بالای زانو رو چندبار تا کنید. تا کردنشون به شکل مستطیل و بعد قرار دادنشون توی کشو روش خوبیه. نهایتا همه اینام به این بستگی داره که کشوی شما چقدر بزرگه، تعداد جوراباتون چقدره و نظم دهنده های داخل کشو به چه شکل و اندازه ای هستن.

روش خانگی ساخت نظم دهنده برای کشوی جوراب

 

ایده نظم دهنده جوراب

 

بعضیا ممکنه جوراباشونو از این سر تا اون سر کشو بچینن. مثلا یه سر جورابای راه راه و سر دیگه برای جورابای ضخیم و زمستونی یا جورابای ورزشی. از اونجایی که قبلا کشو رو خالی کردین و فضارو به حداکثر رسوندین، ممکنه یه فضایی برای لباس زیرتونم داشته باشین. از اونجایی که می دونیم اکثر شما تمایل دارین که جوراباتونو براساس تعداد، اندازه کشو و روش های جاسازی اونها مرتب کنید، ما چند تا روش دیگه هم براتون آوردیم و فکر می کنم خیلی به دردتون بخوره چون میخوایم چیزایی رو بهتون پیشنهاد بدیم که معمولا تو خونه و دم دستتون هستن؛

  • از یه جعبه کفش استفاده کنید و یا اینکه یه مقوا رو به شکل نواری برش بدین
  • برید سراغ فروشگاه های محله تون و ازشون جعبه میوه بگیرین
  • جعبه بیسکوییت یا جعبه محصولات دیگه هم میتونه کارساز باشه فقط اینکه این جعبه ها کمی نازک هستن
  • جعبه های هدیه هم گزینه خوبی هستن

 

 

بسته به شرایط خودتون می تونید از هر کدوم از این روش ها استفاده کنید یا حتی اینکه از ترفندهای دیگه استفاده کنید. مثلا استفاده از جعبه کفش خیلی می تونه تمیز و مرتب باشه بخاطر اینکه از بهم خوردن داخل کشو جلوگیری می کنه و یه نکته دیگه اینکه می تونید از هر جعبه کفش برای یه دسته بندی استفاده کنید مثلا جوراب های ورزشی تو یه جعبه، جورابای مچی یه جعبه و همینطور تا آخر.

جمع بندی

مرتب کردن جوراب ها اصلا کار سختی نیست. با کمک این راهنمای کامل می تونید براحتی کشوی جوراباتونو مرتب کنید و ایده های جدیدی برای این کار بگیرین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *