mag, راهنمای خرید

سایز بندی جوراب چگونه است؟

سایزبندی جوراب

بله درست شنیدید سوال درباره سایزبندی جوراب هست! اینکه سایز کفش تون رو بدونید کاملا طبیعی و استاندارده ولی آیا تا به حال سعی کردید که از سایز جوراب تون مطلع بشین یا نه؟ اگر تا حالا بهش فکر نکردین هیچ اشکالی نداره جای درستی اومدین. سایزبندی جوراب موضوع مهمیه. تو نگاه اول شاید فکر کنید که تعیین سایزبندی جوراب کار آسونیه ولی جالبه بدونید که نیاز به یک سری ظرافت ها و پیچیدگی هایی داره. شاید براتون پیش اومده باشه که بعد از خرید جوراب یا سفارش جوراب بدون توجه به سایزبندیشون، احساس راحتی نداشتید و یا حتی از تنگ یا گشاد بودن جوراب کلافه شدین. این مورد شامل همون مواقعی هست که جورابا از قسمت پاشنه یا انگشتای پا شل هستند و صحنه جالبی به جا نمیذارن! و از اونجایی که گاها اندازه جوراب تو برندای مختلف می تونه متفاوت باشه، سردرگمی برای انتخاب جوراب رو دو برابر می کنه. ولی نگران نباشین این راهنمای سایزبندی جوراب زنانه، مردانه و بچگانه به شما کمک می کنه تا جوراب مناسب پاتون رو انتخاب کنید و تناسب و راحتی دل خواهتون رو تجربه کنید. پس تو ادامه این مطلب همراهمون باشین چون قراره اطلاعات به درد بخوری در اختیارتون قرار بدیم.

 

چگونه سایز جوراب را بفهمیم؟

سایز جوراب شما لزوما با سایز کفش تون یکی نیست! قبل از اینکه بخوام به تفکیک راجع به سایزبندی جوراب ها صحبت کنم و به فرق بین سایزهای مختلف اشاره کنم، باید بهتون بگم که قراره مطابق با سایزبندی جهانی پیش بریم. پس لازمه به این نکته توجه کنید که اندازه جوراب های ایالات متحده و اروپا براساس طول پا هست و نه اندازه کفش. یعنی همون جمله ای که تو اول این پاراگراف گفتیم! یعنی چی؟ یعنی اینکه اگه با یه برچسب روی جوراب مواجه شدین که روش نوشته بود سایز 9 الی 11 یا سایز 36 الی 41 درواقع داره به طول پا اشاره می کنه و نه سایز کفش البته که وقتی اطلاعی از اندازه طول پاتون ندارین با سایز کفش تون هم می تونید جوراب انتخاب کنید. تو ادامه این مطلب این نکته رو تو ذهنتون داشته باشین که ما تو جوراب السوان محصولات رو براساس سایزبندی اروپایی تولید می کنیم.

 

سایزبندی جوراب

 

سایزبندی جوراب زنانه

پیدا کردن جوراب زنانه با سایزبندی مناسب کار چندان سختی نیست. کافیه طول پاتون رو اندازه گیری کنید و بعد از بازه ای که برای سایزبندی جوراب زنانه در نظر گرفته شده انتخاب کنید (مثلا سایز جوراب 40 تا 43). همونطور که قبلا هم اشاره کردم اگه دسترسی به وسیله ای برای اندازه گیری ندارین می تونید سایز جورابتونو براساس سایز کفش تون تعیین کنید. مثلا اگه سایز کفش تون بین 36 تا 41-42 باشه می تونید جوراب های تو سایز 40 تا 43 رو براحتی بپوشین.
اگه کفش های بزرگتر از سایز 41-42 می پوشین می تونین جورابایی هم سایز جورابای مردونه بپوشید. سایز جورابای مردونه با جورابای زنونه تفاوت چندانی ندارن. با این تعداد از فروشگاه های جوراب برای خرید انواع بسیار متنوع، محدودیتی برای انتخاب انواع جوراب زنانه و مردانه وجود ندارد.

سایزبندی جوراب مردانه

آقایون اصلا نگران نباشین! مشخص کردن سایز جوراب شما هم خیلی راحته. نکته ای که باید در نظر بگیرین اینه؛ طول پا بر حسب سانتی متر. بنابراین قبل از خرید آنلاین جوراب مردانه به این نکته توجه کنید. جورابای مردونه معمولا با برچسب سایز 43 الی 47 فروخته می شن. فقط دوباره حواستون به این نکته باشه که این سایز با سایز کفش تون یکی نیست. اگه سایز کفش تون 41 تا 45 هست پس با سایز جوراب 43 الی 47 مشکلی نخواهید داشت.

سایزبندی جوراب بچگانه

درآوردن سایز جوراب بچگانه در مقایسه با سایزبندی جوراب زنانه و مردانه کمی سختره چون هیچ اندازه جهانی برای بچه ها تو گروه های سنی خاص وجود نداره. بخاطر اینکه بچه ها تو دوران گذر به نوجوانی و بزرگسالی رشد زیادی می کنن.مخصوصا خردسالان که رسما جلوی چشمتون قد میکشن. تو ادامه یه جدول سایزبندی جوراب بچگانه در اختیارتون می ذاریم؛ همه چی خیلی تر و تمیز دسته بندی شده تا راحتر بتونید چیزی که می خواین رو پیدا کنید. راستی این سایزبندی مخصوص جورابای السوانه و به تفکیک سن قرارش دادیم.

 

جدول سایزبندی جوراب بچه گانه

سایزبندی جوراب بچه گانه

 

ضمنا یه نکته ای رو می خوام اضافه کنم اونم اینکه جوراب بچه هاتونو بعد از رشد اونها دور نندازین؛ می تونید باهاشون اسباب بازی و کاردستی درست کنید!

 

جدول سایزبندی جوراب زنانه

سایزبندی جوراب زنانه

 

جدول سایزبندی جوراب مردانه

سایزبندی جوراب مردانه

 

راهنمای اندازه طول جوراب

همونطور که می دونید جورابا طول های مختلفی دارن که هر کدوم سبک خاص خودشونو دارن و برای کارکردهای مختلف طراحی شدن. تو این قسمت می خوایم درمورد طول جورابا حرف بزنیم؛

 

  • جوراب کالج

جوراب های کالج فقط به قسمتی از پا می رسن. یعنی درواقع اگه با این جورابا کفش بپوشین، چیزی از جوراب دیده نمیشه یا اینکه خیلی جزئی نمایان میشه. از جورابای کالج میشه تو ورزش دو و میدانی استفاده کرد بخاطر اینکه تنظیم دمای مطلوب رو فراهم می کنن. همچینن برای برخی استایل ها خیلی مناسب هستن دلیلشم اینه که بخاطر دیده نشدنشون از کفش، لباس های دیگه توجه بیشتری جلب می کنن. جورابای کالج اکثرا خواص ضدمیکروبی و رطوبت گیر دارن.

 

  • جوراب مچی

همونطور که از اسمشون پیداست، این جورابا تا مچ پا می رسن. از این جورابا هم میشه تو دو و میدانی استفاده کرد چون این مدل جورابا هم فضای مناسبی رو برای تنفس پاها فراهم می کنن. جورابای مچی سبک هستن و می تونید براحتی اونها رو با لباس های غیر رسمی و رسمی بپوشید.

 

  • جوراب میکرو

جوراب های میکرو بلندتر از جورابای مچی و کوتاه تر از جورابای نیم ساق هستن. این جورابا با کفش هایی که ساق متوسط و حتی بلند دارن به خوبی ست میشن. خوبی این مدل جورابا اینه که اگه قراره کفش های کمی ساق دار بپوشین، این جورابا از زخم شدن جلوگیری می کنن. از جورابای میکرو میشه موقع پیاده روی استفاده کرد. این جورابا از مچ پاتون در برابر اجسام نوک تیز مثل سنگا و نیش پشه و چیزای دیگه محافظت می کنن.

 

  • جوراب نیم ساق

طول جوراب های نیم ساق تقریبا بین مچ پا و وسط ساق پا هست و معمولا تا زیر ماهیچه ساق پا هم میاد. از سایز جوراب نیم ساق برای جورابای ورزشی، مجلسی، رسمی و غیررسمی استفاده میشه. جوراب های نیم ساق جزء رایج ترین جورابا هستن و به خوبی با هر چکمه و کفشی استفاده می شن.

 

  • جوراب سه ربع

جورابای سه ربع از جورابای نیم ساق بلندتر هستن و بعبارتی وسط استخون مچ پا قرار می گیرن. اگه کفش هاتون ساق متوسط دارن و می خواین از اذیت شدن پاتون جلوگیری کنین، پیشنهاد می کنیم از جورابای سه ربع استفاده کنید.

 

  • جوراب ساق بلند

از اونجایی که داریم به ترتیب طول جوراب پیش می ریم حتما تا الان حدس زدین که جورابای ساق بلند از جورابای سه ربع بلندتر هستن. درواقع جوراب ساق بلند چند سانتی متر از زانو پایین تر قرار می گیره. جورابای ساق بلند یکی از بهترین محصولاتی هستن که توی فصل زمستون میشه استفاده کرد بخاطر اینکه قسمت زیادی از پا رو پوشش میدن.

 

  • جوراب بالای زانو

خب این جورابا هم که از اسمشون مشخصه، طول شون تا بالای زانو هستن. یکی از بهترین جورابایی که می تونید برای گرم نگه داشتن پاهاتون ازشون استفاده کنید.این جورابارو می تونید با هر نوع کفشی که دوست دارین بپوشین از کتونی های ورزشی و بوت گرفته تا کفشای کالج. جورابای بالای زانو ما تو السوان قابلیت ایستادن دارن و از پایین اومدن اون جلوگیری می کنن. پس با خیالت راحت می تونید این جورابارو بپوشین و ازشون لذت ببرین!

  • جوراب تا ران

جورابایی که تا رون پا میرسن بلندترین جورابای موجود هستن. این جورابارو میشه با دامن، شورت، لباس یا تاپ بلندتر ست کرد. جورابایی که تا رون پا میرسن رو میشه به جای جوراب شلواری هم استفاده کرد. بخاطر اینکه قسمت زیادی از پارو پوشش میدن.

 

جمع بندی

سایزبندی جوراب یکی از فاکتورای مهم تو خرید انوع جوراب هست. معمولا افراد فکر می کنن سایزبندی جوراب با سایزبندی کفش یکسانه. درحالیکه این دوتا می تونن مشابه باشن ولی یکسان نیستن. اگه بخوایم دقیق تر نگاه کنیم، متفاوتن و این یعنی اگه روی سایز جوراب حساس هستین حتما باید راجع بهش تحقیق کنید. ما تو این مقاله درمورد اینکه سایزبندی جوراب چگونه است صحبت کردیم و سعی کردیم یه راهنما کامل و جامع در مورد سایزبندی انواع جوراب در اختیارتون بذاریم. در ضمن به این نکته هم اشاره کردیم که ما تو جوراب السوان سایزبندی هارو بر اساس معیارهای سایزبندی های اروپایی انجام میدیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *